SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Legimi wprowadza do oferty książki papierowe, na początek 100 tys. tytułów

Serwis Legimi z e-bookami i audiobookami w modelu abonamentowym wprowadził do oferty ponad 100 tys. książek papierowych. - Co czwarty użytkownik używał naszej aplikacji do tego, by przejrzeć interesującą książkę lub poznać autora przed dokonaniem zakupu wydania drukowanego - tłumaczy prezes Legimi Mikołaj Małaczyński.

Article

Oferta książek papierowych na Legimi obejmuje ponad 100 tys. tytułów, m.in. te niedostępne w ogóle w formie e-booków, np. seria Jeżycjada i książki Milana Kundery. Serwis oferuje również opcję sprowadzania konkretnych tytułów „na życzenie”.

Obecnie przeglądanie katalogu tytułów papierowych i ich zakup możliwe są wyłącznie na stronie Legimi.pl. Zaplanowano udostępnienie tej opcji także w aplikacjach mobilnych.

Użytkownicy mający na Legimi aktywny abonament (także ci korzystający z darmowego okresu próbnego), którzy zrobią na platformie zakupy za minimum 50 zł, uzyskują darmową wysyłkę książek papierowych - nie tylko w punktach odbioru, ale i kurierem.

- Przez naszą platformę przez ostatnią dekadę przewinęło się ponad milion zarejestrowanych użytkowników. Zauważyliśmy, że część z nich traktowało Legimi jako przystanek na swojej czytelniczej drodze. Co czwarty użytkownik używał naszej aplikacji do tego, by przejrzeć interesującą książkę lub poznać autora przed dokonaniem zakupu wydania drukowanego. Dotychczas nie mieliśmy rozwiązania dla takich klientów - uzasadnia Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

- Sądzę więc, że z rozszerzenia oferty Legimi o wydania papierowe zadowoleni będą nie tylko czytelnicy ale również wydawcy, zyskujący dostęp do pokaźnej, budowanej przez lata bazy miłośników książek - dodaje.

Zniżki za punkty lolajlnościowe

Książki papierowe na Legimi można kupować ze zniżkami dla członków Klubu Mola Książkowego i z użyciem punktów lojalnościowych, które są przyznawane za różne aktywności na platformie (m.in. za rejestrację, pobranie aplikacji, korzystanie z abonamentu). Serwis podkreśla, że niektórzy użytkownicy przez lata skumulowali nawet kilkaset zł w formie punktów.

W przypadku pakietów abonamentowych bez limitu zwrot na konto wynosi równowartość 5 zł miesięcznie. Punkty naliczane są automatycznie wszystkim osobom, które zarejestrowały konto w nowej odsłonie Legimi (czyli od 6 czerwca ub.r.), a także wcześniej zapisanym do Klubu Mola Książkowego. Dołączenie do klubu jest możliwe po zalogowaniu się na stronie Legimi. Punkty są ważne bezterminowo pod warunkiem zalogowania się na swoim koncie raz na kwartał.

Legimi chce mieć do 9 mln zadłużenia w obligacjach

Na początku sierpnia ub.r. Legimi przyjęło program emisji obligacji na lata 2019-2021. Firma zakłada, że będzie oferować papiery dłużne tak, żeby łączna kwota tych aktualnie niewykupionych przez nią nie przekroczyła 9 mln zł. Obligacje mają być emitowane na okres od 12 do 24 miesięcy.

Spółka zapowiedziała też konsekwentne obniżanie swojego poziomu zadłużenia. Na początku sierpnia jej zadłużenie z tytułu obligacji wynosiło 7,55 mln zł.

- W ostatnich miesiącach poprawiliśmy strukturę finansowania, pozyskując nowych akcjonariuszy oraz wydłużając termin zapadalności obligacji. Jesteśmy gotowi do dalszej optymalizacji zadłużenia obligacyjnego oraz zmniejszenia jego wartości - stwierdził wtedy Mikołaj Małaczyński.

Sprzedaż nowych akcji, zapowiedź debiutu na NewConnect

W maju ub.r. Legimi zakończyło sprzedaż swoich 123,7 tys. nowych akcji, pozyskało z tego 1,98 mln zł. Firma przeznaczyła te środki m.in. na sfinalizowanie kupna niemieckiej firmy Readfy. Zapowiedziała też, że w czwartym kwartale br. chce wejść na rynek giełdowy NewConnect.

W 2018 r. Legimi zanotowało 11,29 mln zł wpływów netto ze sprzedaży, 10,3 mln zł kosztów operacyjnych, 984 tys. zł zysku brutto ze sprzedaży, 1,2 mln zł zysku EBITDA oraz 43 tys. zł zysku netto.

Natomiast w lutym ub.r. Legimi podało prognozy swoich wyników w 2019 i 2020 roku. I tak planowała w ub.r. osiągnąć 16,9 mln zł przychodów sprzedażowych, 15,37 mln zł kosztów operacyjnych, 2,63 mln zł zysku EBITDA i 940 tys. zł zysku netto. Natomiast w 2020 roku firma chce mieć 25,45 mln zł przychodów ze sprzedaży, 22,86 mln zł kosztów operacyjnych, 3,89 mln zł zysku EBITDA i 1,94 mln zł zysku netto.

Są to niższe prognozy od przedstawionych w maju 2018 roku, zwłaszcza na poziomie zysku EBITDA i netto. Dziewięć miesięcy wcześniej spółka zakładała, że w 2019 roku zanotuje 17,12 mln zł wpływów sprzedażowych, 13,32 mln zł kosztów operacyjnych, 5,19 mln zł zysku EBITDA i 3,1 mln zł zysku netto, a w 2020 roku - 26,82 mln zł wpływów sprzedażowych, 18,83 mln zł kosztów operacyjnych, 9,41 mln zł zysku EBITDA i 6,64 mln zł zysku netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Legimi wprowadza do oferty książki papierowe, na początek 100 tys. tytułów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A
lolajlnościowe❤️😂
0 0
odpowiedź