Legimi ma 210 tys. użytkowników, sprzedaż 31 proc. w górę

W czwartym kwartale ub.r. Legimi, oferujące audiobooki i e-booki w modelu subskrypcyjnym, przy wzroście skonsolidowanych przychodów o 30,9 proc. do 17,67 mln zł zmniejszyło stratę netto z 563,3 do 65 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Legimi ma 210 tys. użytkowników, sprzedaż 31 proc. w górę

Całoroczne wpływy Legimi zwiększyły się o 29 proc. do 62,68 mln zł. Firma przyznała w sprawozdaniu, że tempo jej wzrostu niż słabsze w latach z lockdownami.

- Jednak w obliczu osłabienia siły nabywczej klienta detalicznego, związanego z inflacją, należy uznać ten wynik za zadowalający. Czwarty kwartał to czas, w którym użytkownicy najchętniej sięgają po książkę jako sposób na spędzenie długich wieczorów oraz intensyfikują zakupy na prezent. Widać to również w zauważalnym, w porównaniu do poprzednich kwartałów, wzroście dynamiki przychodów generowanych ze sprzedaży książki drukowanej, oferowanej klientom Legimi - opisała.

W czwartym kwartale mimo wzrostu kosztów operacyjnych z 13,63 do 17,33 mln zł firmie udało się poprawić rentowność: zysk EBITDA zwiększył się z 466, tys. do 1,23 mln zł, wynik operacyjny - ze 172,7 tys. zł straty do 376,2 tys. zł zysku, a strata netto zmalała z 563,3 do 64,9 tys. zł.

Natomiast w całym ub.r. zysk operacyjny zmalał z 1,91 do 1,46 mln zł, a zysk netto - z 1 mln do 580,9 tys. zł. - Odczuwalne są jednak także czynniki inflacyjne przejawiające się w wyższych kosztach operacyjnych oraz wyższych jednostkowych kosztach zakupu treści. Czynniki te miały duży wpływ na wygenerowane wyniki operacyjne EBITDA oraz zysk netto i były kluczowe w kontekście podjęcia decyzji o pierwszej od 5 lat, podwyżce cen abonamentów - wyliczono. Ceny subskrypcji Legimi podwyższyło pod koniec grudnia.

Ponad 210 tys. użytkowników Legimi

Na koniec ub.r. liczba użytkowników polskiej platformy Legimi i przejętego przez nią kilka lat temu niemieckiego Readfy przekroczyła 210 tys. Rok temu firma podała, że z jej platformy korzystało prawie 170 tys. abonentów i klientów instytucjonalnych, o 41 proc. więcej niż rok wcześniej.

grafika

Od wiosny 2021 roku Legimi jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy, głównymi akcjonariuszami spółki są jej prezes Mikołaj Małaczyński (ma 18,34 proc. walorów) i dyrektor technologiczny Mateusz Frukacz (17,23 proc.).

Przez ostatnie 12 miesięcy kurs Legimi zmalał o 45 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem