"Lekcja bez tabu" w nowej kampanii fundacji Anji Rubik

Fundacja Sexedpl założona przez Anję Rubik rozpoczęła kampanię pod hasłem “Ciało obce”, w której zwraca uwagę na wciąż ogromną lukę w edukacji seksualnej młodych ludzi.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
"Lekcja bez tabu" w nowej kampanii fundacji Anji Rubik

Organizacja wraz z zespołem ekspertów przygotowała scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji – inspirujące, mądre, oparte na specjalistycznej wiedzy. Można je pobrać za darmo ze strony lekcjebeztabu.pl.

– „Lekcje bez tabu” to efekt lat pracy zespołu ekspertów Sexedpl i gotowe narzędzie dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. Stworzyliśmy kompendium wiedzy na tematy, które mieszczą się pod hasłem edukacji seksualnej. Zawarta w nich wiedza dostosowana jest do wieku i dzisiejszych potrzeb młodych osób ​- mówi Martyna Wyrzykowska,  dyrektorka zarządzająca Fundacji Sexedpl.

Kampania „Ciało Obce” zachęca do tego, by z tych materiałów korzystać, przyciągając uwagę, poruszając, skłaniając do zadawania pytań. Zbudowana została na kontraście między tym, co abstrakcyjne i odległe, a tym co cielesne, intymne, kruche.

W pierwszym z kampanijnych filmów słyszymy głosy młodych ludzi – opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole i o tym, z czym zostali sami. „Wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów. W innej scenie głębokość Morza Czerwonego stanowi opozycję do szoku pierwszej miesiączki, czerwieni na bieliźnie. Kampanię uzupełnią także inne formaty, oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i OOH (część outdoorowa zostanie zrealizowana we współpracy z Clear Channel).

– Uważam, że to odważny i aktualny projekt – śmiały i nowoczesny zarówno na poziomie wizualnym, jak i tekstowym.  Kampania przypomina, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca” – to coś absolutnie naturalnego, o czym powinniśmy mówić w otwarty i przystępny sposób – mówi Łukasz Jankowski, senior art director i motion designer w agencji Ancymony, z którą fundacja współpracowała przy kampanii. 

Kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany już stricte do nauczycieli, z udziałem znanych pedagogów, których śmiało można by nazwać influencerami edukacyjnymi. Dotarcie do uczących jest tu kluczowe – fundacja chciała dać im do ręki to, czego potrzebują i co ułatwi im poruszanie niełatwych, delikatnych tematów, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic.

Spoty i formaty statyczne zostały zaprojektowane i zrealizowane przez Ancymony (*ancy). Key visuale agencja stworzyła we współpracy z fotografem Adrianem Obreczarkiem. Stronę zaprojektowała agencja Freundschaft. W kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe Ucho Studio i – last but not least – młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu