"Lekcja bez tabu" w nowej kampanii fundacji Anji Rubik

Fundacja Sexedpl założona przez Anję Rubik rozpoczęła kampanię pod hasłem “Ciało obce”, w której zwraca uwagę na wciąż ogromną lukę w edukacji seksualnej młodych ludzi.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
"Lekcja bez tabu" w nowej kampanii fundacji Anji Rubik

Organizacja wraz z zespołem ekspertów przygotowała scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji – inspirujące, mądre, oparte na specjalistycznej wiedzy. Można je pobrać za darmo ze strony lekcjebeztabu.pl.

– „Lekcje bez tabu” to efekt lat pracy zespołu ekspertów Sexedpl i gotowe narzędzie dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. Stworzyliśmy kompendium wiedzy na tematy, które mieszczą się pod hasłem edukacji seksualnej. Zawarta w nich wiedza dostosowana jest do wieku i dzisiejszych potrzeb młodych osób ​- mówi Martyna Wyrzykowska,  dyrektorka zarządzająca Fundacji Sexedpl.

Kampania „Ciało Obce” zachęca do tego, by z tych materiałów korzystać, przyciągając uwagę, poruszając, skłaniając do zadawania pytań. Zbudowana została na kontraście między tym, co abstrakcyjne i odległe, a tym co cielesne, intymne, kruche.

W pierwszym z kampanijnych filmów słyszymy głosy młodych ludzi – opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole i o tym, z czym zostali sami. „Wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów. W innej scenie głębokość Morza Czerwonego stanowi opozycję do szoku pierwszej miesiączki, czerwieni na bieliźnie. Kampanię uzupełnią także inne formaty, oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i OOH (część outdoorowa zostanie zrealizowana we współpracy z Clear Channel).

– Uważam, że to odważny i aktualny projekt – śmiały i nowoczesny zarówno na poziomie wizualnym, jak i tekstowym.  Kampania przypomina, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca” – to coś absolutnie naturalnego, o czym powinniśmy mówić w otwarty i przystępny sposób – mówi Łukasz Jankowski, senior art director i motion designer w agencji Ancymony, z którą fundacja współpracowała przy kampanii. 

Kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany już stricte do nauczycieli, z udziałem znanych pedagogów, których śmiało można by nazwać influencerami edukacyjnymi. Dotarcie do uczących jest tu kluczowe – fundacja chciała dać im do ręki to, czego potrzebują i co ułatwi im poruszanie niełatwych, delikatnych tematów, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic.

Spoty i formaty statyczne zostały zaprojektowane i zrealizowane przez Ancymony (*ancy). Key visuale agencja stworzyła we współpracy z fotografem Adrianem Obreczarkiem. Stronę zaprojektowała agencja Freundschaft. W kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe Ucho Studio i – last but not least – młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych