SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lewandowski rośnie najszybciej, Wardęga z 1,4 mln fanów (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

W kwietniu br. wśród polskich profili facebookowych zdecydowanie najwięcej użytkowników zyskał fanpage Roberta Lewandowskiego. Na YouTubie teledysk „My Słowianie” Donatana i Cleo przekroczył 40 mln obejrzeń, a youtube’owy kanał SA Wardęga ma już 1,4 mln subskrybentów.

Fanpage Roberta Lewandowskiego w kwietniu br. zyskał 432 tys. użytkowników (to wzrost o 13,8 proc.) i ma ich już 3,6 mln. Zdecydowanie najmocniej zwiększył swój zasięg spośród czołowych 15 polskich fanpage’y - inne zanotowały wzrosty wynoszące maksymalnie 2,5 proc.

Profil napastnika Borussii jako jedyny z polskich cieszy się globalną popularnościa. Zdecydowana większość jego fanów to internauci z zagranicy, podczas gdy w przypadku innych rodzimych fanpage’y jest odwrotnie.

W zeszłym miesiącu sporo dyskusji wśród polskich użytkowników Facebooka wywołały dwie kontrowersyjne kampanie reklamowe: obuwa Bartek, z hasłami typu: „Tysiące kobiet w ciąży przez Bartka” (zobacz szczegóły) oraz nowej zupy instant marki Profi, zapowiadanej sloganem „Jeszcze nie miałam tego w ustach” (przeczytaj o tym więcej).

- Co ciekawe, w tym przypadku to komunikacja ATL-owa kierowała ruch głównie do mediów społecznościowych (a nie odwrotnie). Potencjał był niezły, jednak mam wrażenie, że w mediach społecznościowych kompletnie go nie wykorzystano. Gratulacje należą się jednak za odwagę i chęć wyróżnienia się na tle konkurencji - ocenia kampanię obuwia Bartek Marta Kowalczyk z agencji Get More Social.

Na YouTubie liderami pod względem liczby wyświetleń zamieszczonych klipów niezmiennie są wytwórnie muzyczne Prosto, My Music Group i Step Records, a w pierwszej dziesiątce znajdują się także Ubran Rec i Nawrotka. Z kolei najwięcej subskrybentów nadal ma satyryczny kanał SA Wardęga - ich liczba wynosi już 1,4 mln.

Raport NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl prezentuje rankingi fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.

Ponadto w raporcie zastanawiamy się, jak w social media promują się kanały i programy telewizyjne. Piszą o tym m.in. Mateusz Górecki z 4fun Media i Mikołaj Nowak z „Faktów” TVN.

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Lewandowski rośnie najszybciej, Wardęga z 1,4 mln fanów (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl