SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lidl oszukał konsumentów w reklamie? Sprawę zbada UOKiK

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko sieci handlowej Lidl. Dotyczy ono akcji promocyjnej, wprowadzonej przez tę sieć dyskontów spożywczych.

Po opublikowaniu przez UOKiK w styczniu 2012 roku raportu z kontroli produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych, spółka Lidl Polska rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do jego treści.

W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na billboardach pojawiły się informacje, które mogą wywoływać mylne wrażenie, że autorem treści płatnych przekazów jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

>>> Lidl reklamuje marki własne wyróżnione przez UOKiK

Prezes UOKiK wszczęła przeciwko spółce postępowanie w ramach którego ustali, czy doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania niezgodnych z prawem praktyk, na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających słabszych uczestników rynku w błąd. W rezultacie takich praktyk konsument może bowiem zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego nie zrobiłby w oparciu o rzetelne informacje.

  • Więcej informacji:
  • Lidl

Dołącz do dyskusji: Lidl oszukał konsumentów w reklamie? Sprawę zbada UOKiK

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
przywalić karę i to wysoką!!!
odpowiedź
User
Deluger
Popieram! Kara i to porządna!
odpowiedź