SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lidl z dwa razy większym budżetem reklamowym od Biedronki, najbardziej w górę Media Expert

Sieć dyskontów Lidl była najmocniej reklamowaną w tradycyjnych mediach marką w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 roku. Wydatki reklamowe Media Expert z kolei rosły w skali roku dziesięciokrotnie szybciej niż budżety wszystkich reklamodawców.

fot. Shutterstock.comArticle

Z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych wyniosły od stycznia do lipca br. 17,26 mld zł. Były wyższe niż rok wcześniej o 6 proc.

I choć największym reklamodawcą w tym okresie była firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami wynoszącymi ponad 1,11 mld zł, to żadna z jej marek nie znalazła się w czołówce najmocniej reklamowanych w tym okresie.

Brandem, na którego wsparcie marketingowe wydano najwięcej przez siedem miesięcy br., jest Lidl. Jego reklamy kosztowały cennikowo 332,1 mln zł, o 15,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma kontynuuje komunikację z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy, a od sierpnia ma nową dyrektor marketingu Aleksandrę Szywilewską.

Drugą marką pod względem wielkości budżetu reklamowego była Biedronka (Jeronimo Martins Polska) z wydatkami wynoszącymi 172 mln zł - o 37,1 proc. większymi niż przez siedem miesięcy ub.r. Z początkiem września w sklepach Biedronka ruszyła promocja pod hasłem „Gang Świeżaków”, natomiast w czerwcu prowadziła kampanię pod hasłem „Wiemy, co dobre - wspieramy naszych!”.

Z kolei trzeci w zestawieniu Media Expert wydał na wsparcie reklamowe 171,6 mln zł. Było to ponad 63 proc. więcej niż rok wcześniej, co oznacza że nakłady na promocję tej marki rosły dziesięciokrotnie szybciej niż średnia rynkowa.

Kolejne miejsca w rankingu najsilniej reklamowanych marek zajęły marki T-Mobile  i Kinder (Ferrero Polska). Reklamy pierwszej warte były 144,8 mln zł (wzrost o 27,2 proc.), a drugiej – 140,7 mln zł (wzrost o 46,3 proc.). Bohaterką jednej z ostatnich kampanii T-Mobile jest Patricia Kazadi, która zachęca do pracy w tej firmie.

Top 5 marek pod względem wydatków reklamowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2015

I-VII 2016

zmiana proc.

LIDL

287 729 291 zł

332 145 666 zł

15,4

BIEDRONKA

125 496 415 zł

171 954 777 zł

37,1

MEDIA EXPERT

105 027 600 zł

171 636 157 zł

63,4

T-MOBILE

113 844 192 zł

144 846 459 zł

27,2

KINDER

96 138 351 zł

140 664 418 zł

46,3

Razem

16 282 600 544 zł

17 260 966 728 zł

6

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lidl z dwa razy większym budżetem reklamowym od Biedronki, najbardziej w górę Media Expert

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
witek
Media Expert nawięcej to wydał chyba na reklamę z Lisowską. Tego nigdy nie zapomnę, bo nikt czegoś podobnego nie zrobił.
odpowiedź
User
europarulez
polecam temat jak to lidl dostał 1mld EUR bezzwrotnej pożyczki od Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju na reklamę w PL...
odpowiedź
User
Gaben
Może ME szykuje reklamę z jakąś nową większą gwiazdą i stąd tyle kasy było potrzeba? Może tym razem jakaś zagraniczna gwiazda będzie? Całkiem się jaram
odpowiedź
User
rabarbar
Media Expert nawięcej to wydał chyba na reklamę z Lisowską. Tego nigdy nie zapomnę, bo nikt czegoś podobnego nie zrobił.

No widzisz. Myślę że inne firmy mogłby tylko śnić, aby ich reklamy były tak zapamiętywalne i rozpoznawalne.... a koniec końców o to własnie chodzi w reklamie
odpowiedź
User
kasawery
dzięki nim przynajmniej wszyscy w Polsce wiedzą już, że nie mowi się "włanczać" tylko "włączać"!
odpowiedź