SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lidl nie skraca czasu działania sklepów, zapewni kasjerom osłony z pleksi

Lidl to kolejna sieć detaliczna, która wprowadza w swoich sklepach dodatkowe środki bezpieczeństwa w związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce koronawirusa SARS-CoV-2.

fot. materiały prasoweArticle

W sklepach Lidl pojawią się płyny antybakteryjne i środki odkażające dla pracowników i klientów. Sieć na plakatach i ulotkach informuje także o sposobach na ograniczanie ryzyka zachorowania na COVID-19.

Klientom zaleca się, by zachowywali od siebie w sklepach dystans co najmniej 1,5 metra. Lidl zachęca także do korzystania z kas samoobsługowych oraz płatności bezgotówkowych ( w tym za pośrednictwem usługi Lidl Pay).

Kasjerzy Lidla będą dodatkowo chronieni osłonami z pleksi. Niemiecka sieć nie zdecydowała się jednak na skrócenie godzin pracy swoich sklepów. Pozostają zatem otwarte w standardowych godzinach.

W roku rozliczeniowym od marca 2018 do lutego ub.r. Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mld zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego ub.r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.

Do Lidl Polska należy ok. 700 dyskontów. Wiosną ub.r. firma uruchomiła sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.

Lidl Polska jest jednym z największych reklamodawców w naszym kraju. Według danych Kantar Media w styczniu br. cennikowe wydatki reklamowe firmy w mediach pozainternetowych wyniosły 50 mln zł, o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Sieci handlowe a koronawirus

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, zmiany w funkcjonowaniu wprowadziła już Biedronka. Największa detaliczna sieć dyskontów działa w skróconych godzinach (od 8:00 do 20:00). Przy wejściu do sklepów stopniowo będą wprowadzane podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów, a przy kasach pojawią się nawilżane chusteczki Dada. Przy kasach pojawi się też oznaczenie wskazujące odległości 1 metra, które między sobą powinny zachować stojące w kolejce osoby. Ponadto pracownicy ochrony będą dbać o to, by w każdym sklepie przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane, w zależności od jego powierzchni.

Kasjerzy mają pracować w jednorazowych maseczkach i rękawiczkach, sieć planuje także montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych.

Dodatkowe środki bezpieczeństwa dla pracowników wprowadziła też franczyzowa sieć Żabka. Sklepy działające pod tym szyldem są czynne krócej niż zwyczajowo.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lidl nie skraca czasu działania sklepów, zapewni kasjerom osłony z pleksi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl