SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

LifeTube w br. miał 29 mln zł wpływów, youtuberom wypłacił 23 mln zł

Sieć partnerska LifeTube podała, że w mijającym roku zanotowała 38-proc. wzrost wpływów, a współpracującym z nią youtuberom wypłaciła 23 mln zł, 51 proc. więcej niż rok wcześniej. Budżet przeciętnej kampanii realizowanej przez firmę wynosił 9,5 tys. zł, a najdroższa kosztowała 1,5 mln zł.

Paweł Stano, prezes LifeTube'a Article

Jak informowaliśmy kilka miesięcy temu, w 2017 roku LifeTube zanotował 20,91 mln zł przychodów i 793,1 tys. zł zysku netto. Firma nie podała, ile jej wyniki finansowe wyniosły w 2018 roku. Skoro jednak przychody wzrosły o 38 proc., oznacza, że w br. miały wartość 28,8 mln zł.

Firma współpracującym z nią youtuberom wypłaciła 23 mln zł honorariów za udział w projektach reklamowych. W ub.r. takie wynagrodzenia wyniosły 15,2 mln zł a w 2016 roku (spółka zanotowała wtedy 15,07 mln zł wpływów i 152,2 tys. zł straty netto) - 10,8 mln zł.

LifeTube współpracuje obecnie z 500 twórcami, których kanały youtube’owe mają łącznie 87 mln subskrypcji (rok wcześniej kanały obsługiwane przez firmę miały o 60 proc. mniej subskrybentów). W br. ci twórcy opublikowali 46,5 tys. materiałów wideo, które obejrzano w sumie 7 mld razy.

Spółka zrealizowała z udziałem twórców dokładnie 1359 współprac marketingowych (jedna współpraca oznacza pakiet świadczeń jednego influencera w jednej kampanii). Przeciętny budżet kampanii wynosił 9,5 tys. zł, a najdroższa akcja kosztowała 1,5 mln zł.

- Nasze wyniki są również zasługą współpracy z zaprzyjaźnionymi podmiotami, takimi jak Gamellon, DDOB czy Fantasy Expo. W przyszłym roku zamierzamy jeszcze więcej czerpać z synergii partnerskich działań, a naszym wspólnym celem jest umacnianie rynku i realizowanie coraz lepszych projektów - komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube’a.

Firma oprócz realizowania akcji marketingowych pomaga twórcom tworzyć i optymalizować swoje kanały oraz produkować wideo. Oferuje też usługi doradcze i szkoleniowe z zakresu marketingu wideo. Jest certyfikowanym partnerem YouTube’a.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LifeTube w br. miał 29 mln zł wpływów, youtuberom wypłacił 23 mln zł

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Magda
A jak te wyniki finansowe mają się do ich konkurencji? Ktoś wie czy Talent Media czy chociażby Golden Coil podały swoje wyniki?
10 8
odpowiedź
User
Eh
TalentMedia nie poda zanim nie zrobi tego ich właściciel, uroki spółek giełdowych
9 8
odpowiedź
User
turbo
a niby skad te obroty i co w ich sklad wchodzi, refaktury takze?
11 8
odpowiedź
User
Ke
Refaktury na co ? :))
Piekny wynik, a reszta daleko w ogonie
12 11
odpowiedź
User
W
ciekawe jaki zysk, obroty o niczym nie świadczą :D
8 8
odpowiedź