SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LinkedIn stawia na własne treści. Będzie miał na świecie dwustu dziennikarzy

Serwis LinkedIn planuje zatrudnienie nowych dziennikarzy, którzy będą przygotowywać dla platformy oryginalne treści. W ten sposób chce przyciągnąć do siebie nowych użytkowników i oferować im materiały na wysokim poziomie. W niedługim czasie na potrzeby serwisu ma pracować dwustu dziennikarzy na całym świecie.

Article

LinkedIn to jedna z platform społecznościowych, nastawiona głównie na kontakty o charakterze zawodowym. Serwis funkcjonuje na rynku od 2011 r., w 2016 r. został przejęty przez Microsoft za kwotę 26,2 mld dol. Według ostatnich dostępnych statystyk LinkedIn ma obecnie globalnie ponad 800 mln aktywnych użytkowników.

Czytaj także: Menadżer portalu LinkedIn: edukacja technologiczna jest ważna, ale nie najważniejsza

LinkedIn zatrudnia dziennikarzy

Obecnie, jak donoszą brytyjskie media, LinkedIn rozpoczął rekrutację dodatkowych dziennikarzy, którzy mają tworzyć dla serwisu oryginalne treści. Platforma zatrudnia teraz trzech redaktorów w Wielkiej Brytanii, a ich liczba wzrośnie do dziewięciu.

Ogólnie Linkedin zapowiedział, że doda 80 stanowisk dziennikarskich na całym świecie, co oznacza, że wkrótce będzie miał w sumie dwustu redaktorów. Dla porównania, „The Financial Times” ma 600 dziennikarzy na całym świecie, a „The Independent” 170 w Wielkiej Brytanii i USA.

Dodatkowe stanowiska tworzone w Linkedin w Wielkiej Brytanii to: redaktor wiadomości codziennych, redaktor ds. kariery i poszukiwania pracy, redaktor ds. finansów, redaktor ds. sprzedaży detalicznej, redaktor ds. technologii i innowacji oraz grafik/producent.

Linkedin twierdzi, że w Wielkiej Brytanii będzie to oznaczać bardziej dogłębne informowanie o branżach i tematach takich jak Brexit czy brytyjski rynek pracy.

- To część nieustannych wysiłków, aby zapewnić naszym użytkownikom wysokiej jakości, użyteczne dziennikarstwo – zaznacza cytowana przez Press Gazette Sandrine Chauvin, dyrektor ds. redakcji międzynarodowych Linkedin. - Daje nam to możliwość zapewnienia członkom LinkedIn w Wielkiej Brytanii jeszcze lepszych informacji, analiz i debat na platformie, aby pomóc im w życiu zawodowym.

Poza Wielką Brytanią dodatkowe stanowiska dziennikarskie są tworzone w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej i Azji, w takich miastach jak Amsterdam, Dubaj, Nowy Jork i Sydney. Obejmują one posady dziennikarskie i reporterskie, a także stanowiska związane z projektowaniem graficznym, produkcją i montażem wideo oraz zarządzaniem projektami.

Czytaj także: Microsoft ze wzrostem przychodów o 20 procent i 18,8 mld dol. zysku. Motorem usługi w chmurze

Dziennikarze Linkedin sami przygotowują raporty, piszą artykuły i biuletyny, produkują podcasty i przeprowadzają wywiady wideo na żywo z liderami biznesu. Ponadto gromadzą wybrane treści od innych wydawców, pomagając im dotrzeć do niszowych, istotnych grup odbiorców.

Redaktorzy LinkedIn przygotowują m.in. poranny przegląd wiadomości branżowych pod nazwą The Daily Rundown, który według platformy jest „jedną z największych publikacji biznesowych na świecie”, ponieważ dociera do 159 mln ludzi każdego dnia, w 135 krajach.

Platforma publikuje również wieczorny briefing o nazwie The Wrap-Up, który podsumowuje tematy poruszane w ciągu dnia, a także wykorzystuje dziennikarstwo danych do tworzenia list, na przykład najlepszych firm i najlepszych startupów.

Dołącz do dyskusji: LinkedIn stawia na własne treści. Będzie miał na świecie dwustu dziennikarzy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl