SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Logo” promuje się hasłem „już nie kupisz ‘Playboya’ ani ‘CKM’”

W nowym numerze miesięcznika „Logo” (Agora) dołączono wkładkę z napisem: „Już nie kupisz nowego ‘Playboya’ ani ‘CKM’”.

Wkładkę z napisem umieszczono u góry stron „Logo”, tak że wystaje mocno poza obręb czasopisma i jest widoczna na półkach w kioskach i salonikach prasowych. Natomiast na górze pierwszej strony zamieszczono napis: „Nagie zdjęcia są w internecie. Wszystko inne w ‘Logo’”.

Anna Fidos, specjalista ds. komunikacji w Agorze tłumaczy nam, że dołączenie wspomnianej wkładki do styczniowego „Logo” jest akcją jednorazową.

- Redakcja „Logo” zdecydowała o jej przeprowadzeniu po informacji o niespodziewanym zakończeniu przez Wydawnictwo Marquard wydawania m.in  magazynów „CKM” i „Playboy”. Mimo, iż wydarzenie to było szeroko komentowane w branży medialnej, to do wielu czytelników z całej Polski wiadomość ta nie dotarła. Redakcja „Logo” - miesięcznika skierowanego do podobnej grupy odbiorców - chciała poinformować czytelników „CKM” i „Playboya”, iż pism tych nie znajdą już w kioskach - skomentowała Anna Fidos.

Koniec „Playboya” i „CKM”

W grudniu w sprzedaży dostępne były ostatnie numery polskich edycji „Playboya” i „CKM”. Magazyny znikają z rynku tak samo jak pozostałe tytuły drukowane Marquard Media Polska: „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar” i „Joy”. Poinformowano o tym w połowie listopada.

- Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu - tak wycofanie się z polskiego rynku prasowego uzasadniał Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.

Polski oddział firmy zwolnił ok. 70 osób i złożył przyjęty przez sąd wniosek o postępowanie sanacyjne. Ma 20,5 mln zadłużenia.

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Logo” wynosiła 15 893 egz., o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Wynik sprzedażowy „Playboya” zmalał w skali roku o 12,7 proc. do 20 221 egz., a „CKM” - o 15,1 proc. do 13 532 egz.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wpływy Agory ze sprzedaży czasopism zmniejszyły się rok do roku o 22,3 proc. do 8,7 mln zł, a ze sprzedaży reklam w nich - o 36,4 proc. do 9,6 mln zł. Tak duże spadki są związane z tym, że jesienią 2018 roku firma zrezygnowała z dalszego wydawania magazynów „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”.

Dołącz do dyskusji: „Logo” promuje się hasłem „już nie kupisz ‘Playboya’ ani ‘CKM’”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Palnik
Głupawa Agora, przecież to pisemko czeka ten sam los więc nie wiem po co ta "Yronia"
odpowiedź
User
Sylwia
Nie wiem czy obchodzi kogo, to że nie kupuję LOGO?
odpowiedź
User
Artur
Żenada.
odpowiedź