SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kolejny amerykański wydawca zwalnia dziennikarzy

„Los Angeles Times” zamierza zwolnić 115 osób, w tym 94 dziennikarzy, którzy należą do związku zawodowego. 

„Los Angeles Times” zwolni co najmniej 115 osób, czyli ponad 20 proc. redakcji. To jedna z największych fal zwolnień w 142-letniej historii gazety.

Cięcia motywowane są ekonomicznie. Prognozy wskazują, ze kolejny rok przyniesie tytułowi kolejne straty finansowe.

"Dzisiejsza decyzja jest bolesna dla wszystkich, ale konieczne jest pilne działanie i podjęcie kroków w celu zbudowania zrównoważonej i dobrze prosperującej gazety dla następnego pokolenia. Jesteśmy do tego zobowiązani" - powiedział Patric Soon-Shiong, właściciel tytułu.

Zobacz: "The New York Times" światowym liderem cyfrowych subskrypcji przed "Wall Street Journal" 

W wyniku cięć „Los Angeles Times” zwolni cały dział wideo i kilku uznanych fotografów. Pracę stracą także m.in.  szefowa oddziału w Waszyngtonie, laureatka Pulitzera Kimbriell Kelly, jej zastępca Nick Baumann, redaktor działu biznesowego Jeff Bercovici, zajmujący się literaturą Boris Kachka i Craig Marks, redagujący informacje z rynku muzycznego.

„Los Angeles Times” to ukazujący się od 1881 dziennik dystrybuowany głównie na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych.

Dołącz do dyskusji: Kolejny amerykański wydawca zwalnia dziennikarzy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlg
Czyli gazetom nie pomaga nic. Wszędzie są cięcia i zwolnienia.
odpowiedź
User
Takinie
Czyli gazetom nie pomaga nic. Wszędzie są cięcia i zwolnienia.

Jednak spora część działa w miarę legalnie. A konkurują często z firmami, spółkami, osobami unikającymi płacenia podatków. Np. jakiś jutuber - zarabia niby na datkach z kanałów i często stara się od tego nie płacić podatków. Z programów wsparcia na platformach. Do tego z nie do końca jasnych powiązaniach ze sponsorami i tym co i jak wchodzi w jego wynagrodzenie, prezenty, wyjazdy itd.

Gazety przegrywają - tak jak i książki. Ile sprzedaje się rocznie książek, a ile gier ? Ile godzin średniorocznie czyta Polak, Niemiec, a ile gra (na konsoli, telefonie itd.) ?
Jak wygląda opodatkowanie koncernów IT żerujących na pracy dziennikarzy, a pracy i działalności mediów starego typu ? Trudno porównywać działalność lokalnych mediów, nawet największych gazet do globalnych koncernów działających w skali dziesiątek, setek milionów kont-osób.
Prasa i tradycyjne media przy pewnych wymogach powinny być wspierane państwowo - gazeta/tygodnik starego typu do kupienia za...dajmy 5zł. Gazeta w szkole, w miejscach gdzie są ludzie - nawet internecie.

Media się też same zaorały wchodząc w internet...późno i nieumiejętnie. A raczej nie potrafiły połączyć swojej działalności tradycyjnej ze zmianami technologicznymi. Wchodząc we współpracę z korpo jak FB, Goog - które je trochę złupiły i "zaorały". Ludzie powinni być na platformach danej firmy, gazety, a nie u pośrednika typu TT, FB, goog, yt.
odpowiedź