SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP z 51 mln zł straty w Rosji, Sinsay wyprzedziło sprzedażowo Reserved

Grupa LPP od maja do lipca br. zanotowała wzrost przychodów z 2,99 do 4,34 mld zł i 246,2 mln zł zysku netto jednostki dominującej. Marka Sinsay wyprzedziła pod względem sprzedaży Reserved. Wycofanie się z Rosji przełożyło się na 51 mln zł straty.

Grupa LPP miała w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23, czyli od maja do lipca br. 246,2 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 459 mln zł zysku przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 256,4 mln zł zysku.

Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 537,5 mln zł. Strata netto na działalności zaniechanej wyniosła 291,3 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł w drugim kwartale 395,3 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 365,6 mln zł zysku operacyjnego. EBITDA wyniosła 667,1 mln zł. Analitycy spodziewali się 638,6 mln zł wyniku EBITDA.

Przychody grupy wyniosły 4,34 mld zł, a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 3,97 mld zł.

W całym pierwszym półroczu 2022/23 grupa miała 564,8 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej, 514,2 mln zł zysku netto jednostki dominującej, 512,4 mln zł EBIT i 7,37 mld zł przychodów. EBITDA wyniosła 1.035,7 mln zł. Marża brutto na sprzedaży spadła w I półroczu o 3,9 p.p., do 51,6 proc.

Przychody grupy ze sprzedaży online wyniosły w I półroczu 2,21 mld zł, wobec 1,68 mld zł rok wcześniej. Sprzedaż internetowa stanowiła ok. 30 proc. całości sprzedaży grupy.

Z Sinsay wyższe wpływy niż z Reserved

Największą sprzedażowo marką grupy LPP stało się w br. Sinsay, wyprzedając Reserved. W zeszłym kwartale finansowym przychody z tej pierwszej zwiększyły się rok do roku z 791 mln zł do 1,68 mld zł, a z tej drugiej - z 1,24 do 1,58 mld zł.

51 mln zł straty ze sprzedaży biznesu w Rosji

Na wyniki finansowe grupy LPP w I półroczu 2022/23 wpływ miało m.in. zaniechanie działalności operacyjnej na terenie Rosji, a także sprzedaż przez LPP zależnej spółki rosyjskiej Re Trading OOO.

Jak podano w raporcie, przychód ze sprzedaży rosyjskiej spółki zależnej wyniósł 135,5 mln dolarów (ok. 600,8 mln zł). Po zdyskontowaniu transakcji sprzedaży wartość przychodu wyniosła 296,2 mln zł. Na poziomie jednostkowym, spółka LPP odnotowała stratę ze zbycia działalności zaniechanej w wysokości 616,7 mln zł.

Strata grupy na utracie kontroli nad rosyjską spółką wyniosła ok. 347 mln zł. Jak wynika z raportu, LPP dokonało odwrócenia odpisu na nierentowne salony w wysokości blisko 403 mln zł. Ostatecznie strata netto z działalności zaniechanej wyniosła w I półroczu ok. 51 mln zł.

Niższa marża, 5 mld zł z e-commerce

Grupa LPP podtrzymała w raporcie, że plany sprzedażowe na rok finansowy 2022/23 (z wyłączeniem Rosji i częściowo rynku Ukrainy) wskazują na możliwość osiągnięcia 16 mld zł sprzedaży tj. wzrostu o około 13 proc. rdr, z czego w kanale sprzedaży internetowej przekroczenie poziomu 5 mld zł. Biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną na wschodzie Europy, poziom niepewności i niestabilność gospodarczą na wszystkich rynkach oraz wzrost inflacji przy wciąż rosnącej na rynku presji kosztowej, grupa w 2022/23 roku spodziewa się spadku marży handlowej i operacyjnej.

"Pomimo tego, planuje utrzymać poziom zaangażowania inwestycyjnego na 2022/23 w wysokości 1,0 mld zł, w tym ok. 600 mln zł na rozwój sieci salonów stacjonarnych, której jednocześnie powierzchnia ze względu na wstrzymanie rozwoju w rejonie wschodnim ulegnie zmniejszeniu w bieżącym roku o około 10 proc. rdr, tj. do 1.695,4 tys. m kw. W kolejnych latach grupa zakłada odbudowanie powierzchni handlowej i powrót do jej wzrostów" - napisano w raporcie półrocznym.

Z prezentacji spółki wynika, że w kolejnych dwóch latach wzrost powierzchni może wynieść 10-15 proc. rocznie.

Jak podano, debiut marki Reserved we Włoszech w Mediolanie zaplanowano na I kw. 23/24, a kolejne salony Reserved w Wielkiej Brytanii w Londynie – w trzech centrach handlowych, mają zostać otwarte w 2023/24. Otwarcie własnych sklepów stacjonarnych Sinsay we Włoszech oraz w Grecji zaplanowano na I kw. 23/24.

Na koniec lipca grupa LPP w 25 krajach miała 1 756 sklepy o łącznej powierzchni 1 459,3 tys. metrów kwadratowych. Natomiast platformy e-commerce firmy działają w 32 państwach.

W środę na koniec sesji giełdowej akcje LPP kosztowały 8030 zł, co daje kapitalizację w kwocie 14,89 mld zł. Od początku stycznia kurs spółki zmalał o 52 proc.

Pod koniec sierpnia firma wypłaciła 648,35 mln zł, po 350 zł na akcję.

Dołącz do dyskusji: LPP z 51 mln zł straty w Rosji, Sinsay wyprzedziło sprzedażowo Reserved

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl