SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa LPP: w trzecim kwartale wpływy z e-commerce 93 proc. w górę, mniejszy zysk

W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego, czyli od sierpnia do października br., przychody sprzedażowe grupy LPP (należą do niej sieci sklepów odzieżowych Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay) zwiększyły się o 5 proc. do 2,45 mld zł, a przychody tylko z e-commerce poszły w górę o 93 proc. do 463 mln zł.

Wpływy grupy LPP w sklepach stacjonarnych w zeszłym kwartale finansowym zmalały rok do roku o 5 proc. do 1,99 mld zł. Firma podała, że na koniec października otwartych było 94 proc. jej placówek stacjonarnych. Ich powierzchnia handlowa poszła w górę o 13 proc. do 1,35 tys. metrów kwadratowych.

Pod koniec kwietnia br., krótko przed ponownym otwarcie sklepów niespożywczych po lockdownie związanym z epidemią, grupa LPP odstąpiła od umów najmu 29 proc. swoich sklepów w Polsce. Jednocześnie zaczęła rozmowy z właścicielami centrów handlowych w sprawie nowych warunków najmu.

W minionym kwartale obrotowym koszty operacyjne firmy wzrosły rok do roku o 5 proc. do 1,02 mld zł. Marża brutto zwiększyła się o 2 proc. do 1,39 mld zł, a w ujęciu procentowym zmalała z 58,8 do 56,9 proc.

W efekcie zysk operacyjny grupy LPP zmniejszył się z 335 do 290 mln zł.

Wzrost w e-commerce już nie tak wysoki jak w czasie lockdownu

Przychody firmy ze sprzedaży internetowej zwiększyły się w zeszłym kwartale o 93 proc., z 240 do 463 mln zł. To dużo niższa dynamika niż w pierwszym półroczu finansowym (od lutego do lipca), kiedy ten wzrost wyniósł 123 proc. - z 451 mln zł do 1 mld zł.

W związku z lockdownem tylko w kwietniu wpływy z e-commerce poszły w górę o 251 proc., a w pierwszych trzech tygodniach maja - o 381 proc.

Łącznie przychody grupy LPP w trzech kwartałach finansowych br. (od lutego do października) zmalały rok do roku o 11 proc. do 5,76 mld zł. Przesądził o tym spadek w sklepach stacjonarnych o 26 proc. do 4,29 mld zł, spowodowanych głównie zamknięciem tych placówek wiosną.

Natomiast wpływy z e-commerce poszły w górę o 113 proc., z 690 mln zł do 1,47 mld zł, a ich udział w łącznych przychodach firmy - z 11 do 25 proc. Natomiast marża brutto zmniejszyła się o 16 proc. do 2,98 mld zł, a marża procentowa - z 54,3 do 51,7 proc.

Koszty operacyjne zmalały dużo słabiej od przychodów - o 2 proc. do 2,85 mld zł. W konsekwencji zysk operacyjny skurczył się z 585 do 61 mln zł, a marża EBITDA - z 9 do 1,1 proc.

Dołącz do dyskusji: Grupa LPP: w trzecim kwartale wpływy z e-commerce 93 proc. w górę, mniejszy zysk

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dame
I tak nieźle na tle branży sobie radzą.
odpowiedź
User
dzieciol
Mniejszy zysk bo czasy nietęgie, jak wróci normalność to LPP pokaże swoją prawdziwą moc.
odpowiedź
User
turu
Z tego co czytałem to prognozy na przyszło rok są nieźle, także najgorsze raczej LPP ma już za sobą.
odpowiedź