LPP widzi dużą poprawę na rynku, liczy na spory wzrost zysku

Spółka odzieżowa LPP widzi symptomy poprawy na rynku i oczekuje znaczącej poprawy zysku netto w 2010 r., poinformował w piątek wiceprezes Dariusz Pachla. W jego ocenie jest to możliwe nawet przy nieco niższych przychodach, ponieważ wyraźnie w górę idą marże.

wm
wm
Udostępnij artykuł:

"Pierwsze półrocze nie było dobre, ale od maja jest wyraźnie lepiej. Mam więc nadzieję, że uda się utrzymać poziom ubiegłorocznych przychodów, choć będzie to bardzo trudne" - powiedział Pachla dziennikarzom.

Przychody grupy spadły w I półroczu o 5% w skali roku do 906,1 mln zł z 953,9 mln zł. Wzrosły natomiast koszty, ale tylko o 1,0% r/r do 439,2 mln zł z 435,2 mln zł.

"Natomiast dzięki korzystnemu kursowi dolara udało nam się poprawić znacząco marże na każdym poziomie, a w efekcie także zysk netto. Tutaj także nie można rzetelnie prognozować utrzymania 48-proc. dynamki poprawy zysku netto, ale nie jest to niemożliwe" - podkreślił wiceprezes LPP.

W I półroczu spółka zanotowała marżę brutto na sprzedaży na poziomie 54,2% (wobec 50,0% w 2009 r.), marżę EBITDA w wysokości 10,5% (wobec 9,1%), a marża netto wzrosła z 2,3% w ub. r. do 3,7% w roku 2010. W efekcie zysk netto wynósł 33,1 mln zł, co o oznacza poprawę o 48,0% r/r.

Pachla podtrzymał, że w 2010 r. wydatki inwestycyjne wyniosą 75 mln zł i zapewnią spółce dodatkowe 40 tys. m2. W pierwszej połowie wydano 16 mln zł, i choć powierzchnia sklepów wzrosła tylko o 11 tys. m2, realizacja założeń jest niezagrożona, ponieważ większość otwarć zawsze kumuluje się w ostatnim kwartale.

Na koniec czerwca sieć detaliczna LPP liczyła 875 sklepy, z czego 268 Reserved, 237 Cropp, 208 House, 99 Esotiq oraz 56 Mohito.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami