SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„M jak miłość” i serwis sportowy najdroższe w cenniku reklamowym TVP

Reklamy z oferty TVP1 i TVP2 na październik są średnio o 30,5 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej kosztują spoty przy serialu „M jak miłość” w TVP2 i serwisie sportowym tuż po głównym wydaniu „Wiadomości” w TVP1.

fot. tvp Article

Obniżka cen reklam (wszystkie podane kwoty to ceny netto spotów 30-sekundowych) jest przede wszystkim skutkiem wprowadzonej na początku br. zmiany polityki sprzedażowej biura reklamy TVP obejmującej urealnienie stawek i nowe rabaty dla marketerów.

W TVP1 reklamodawcy najwięcej zapłacą za emisję reklam przy serwisie sportowym nadawanym po głównym wydaniu „Wiadomości”. Cena spotu w niedziele wynosi nawet 61 tys. zł, a w dni powszednie - od 46 tys. zł do 50 tys. zł ( w ub.r. maksymalnie 98,6 tys. zł).

Niewiele niższe ceny obowiązują przy wieczornej prognozie pogody, nadawanej zaraz po serwisie sportowym. W niedziele to wydatek rzędu nawet 51 tys. zł, a w dni powszednie - od 34 tys. zł do 39 tys. zł ( rok temu - 86 tys. zł).

Wśród seriali pokazywanych w TVP najdroższe w październikowym cenniku są nadawane w niedziele „Dziewczyny z Lwowa” - tu za reklamę trzeba zapłacić 40,5 tys. zł. Cena spotu przy „Ojcu Mateuszu” wynosi 33 tys. zł (52,2 tys. zł rok temu), a przy „Komisarzu Aleksie” - 26,2 tys. zł.

Za obecność reklamową przy premierowych odcinkach programu „Rolnik szuka żony” marketerzy muszą zapłacić 30 tys. zł , a przy „Sprawie dla reportera” - 28,8 tys. zł.

21 października br. TVP1 pokaże debatę przed wyborami parlamentarnymi - reklama przy niej kosztuje 13 tys. zł. Z kolei 25 października po zakończeniu głosowania wyemitowany zostanie wieczór wyborczy. Za reklamę przy nim trzeba zapłacić do 38,7 tys. zł.

W TVP2 tradycyjnie już najwyższe ceny reklam są przy serialach. Najdroższe są te emitowane przy „M jak miłość” - ich ceny wynoszą od 58 tys. zł do 64 tys. zł (przed rokiem 98,9 tys. zł). Nieco mniej kosztują spoty przy „Na dobre i na złe” (od 46 tys. zł do 50,1 tys. zł) i przy „Barwach szczęścia” (od 40 tys. zł do 49,3 tys. zł).

Znacznie tańsze są z kolei reklamy przy piątkowych produkcjach: „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”. Ceny przy pierwszym serialu wynoszą od 16,3 tys. zł do 20,8 tys. zł (wobec 93,8 tys. zł rok temu), a przy drugim - do 20 tys. zł. Cena 30-sekundowego spotu przy sobotnim „The Voice of Poland” wynosi od 16,1 tys. zł do 20 tys. zł (w ub.r. 28,9 tys. zł).

Obecność reklamowa przy programie „Tomasz Lis na żywo” to wydatek rzędu 30 tys. zł (59 tys. zł przed rokiem), a przy wtorkowym „Magazynie Expressu Reporterów” - 39,3 tys. zł (65,2 tys. zł rok temu).

W październiku TVP2 pokaże dwa mecze rozgrywane w ramach Ligi Europejskiej, z udziałem polskiego klubu Lecha Poznań. Transmisja pierwszego spotkania z FC Basel zaplanowana jest na 1 października br. - spot przy niej kosztuje 20,9 tys. zł. Drugie spotkanie, z klubem Fiorentina, zostanie pokazane 22 października br. Reklama przy tej transmisji kosztuje od 15,2 do 20,9 tys. zł.

Telewizja Polska udostępniła swoje cenniki reklamowe na październik jako pierwszy z czołowych nadawców telewizyjnych. Biuro reklamy TVP do czwartku do godz. 18 będzie przyjmować zamówienia na pakiety KZP, a oferty przysłane później będą rozpatrywane w drugiej kolejności.

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe TVP1 wyniosły 47,71 mln zł, a TVP2 - 35,82 mln zł (według danych Nielsen Audience Measurement - zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” i serwis sportowy najdroższe w cenniku reklamowym TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl