SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"M jak miłość" nadal bezkonkurencyjne, hitem śmierć Hanki

Serial „M jak miłość” w minionym sezonie gromadził nieco mniej widzów niż rok wcześniej, jednak obyczajowa produkcja Dwójki nadal pozostała bezkonkurencyjnym liderem pasma. Wpływy z reklam wyniosły prawie 110 mln zł.

M jak miłość

M jak miłość

W okresie od 5 września ub.r. do 5 czerwca br. "M jak miłość" oglądało średnio aż 7,37 mln widzów, co dało Dwójce 45,38 proc. udziału w grupie 4+ i 39,53 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W sezonie 2010/2011 serial oglądało jednak 130 tys. widzów więcej, bowiem 7,50 mln, a jego udział wyniósł odpowiednio 45,74 proc. i 41,15 proc (więcej na ten temat).

Dane telemetryczne pokazują, że najwięcej widzów w zakończonym właśnie sezonie miał odcinek z 7 listopada ub.r w którym to umarła serialowa Hanka Mostowiak. Sprawa zyskała też duży oddźwięk w social mediach. Powstały liczne wydarzenia i grupy związane ze śmiercią Hanki, traktujące ten fakt z przymrużeniem oka. Najczęściej żartowano, że Hanka zginęła śmiercią tragiczną spowodowaną niezwykle groźnym zderzeniem auta z morderczymi papierowymi kartonami. Odcinek ten zgromadził aż 8,32 mln widzów (dowiedz się więcej).

Drugie miejsce z 8,15 mln widzów zajął kolejny odcinek serialu wyemitowany następnego dnia – pierwszy po śmierci Hanki. Jednak tylko te dwa odcinki przekroczyły granicę 8 mln widzów.

Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” pozostała bezkonkurencyjnym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł tylko 12,97 proc., kanał ten nadawał wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,65 proc.; głównie “W11 - Wydział Śledczy”) i TVP1 (7,97 proc.; głównie filmy fabularne i Teatr Telewizji). Taka sama była kolejność w grupie komercyjnej. Drugi Polsat miał 17,04 proc. udziałów, trzecia TVN – 10,58 proc, a czwarta była Jedynka z wynikiem 8,04 proc. udziałów.

Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków hitu serialowego TVP 2 w minionym sezonie wyniosły 109,9 mln zł. W poprzednim sezonie wpływy były wyższe i wyniosły 143,2 mln zł, ale wtedy serial emitowano w okresie jesiennym także i w środy. Reasumując w zakończonej właśnie serii wyemitowano 80 odcinków, wobec 89 odcinków w sezonie emitowanym rok wcześniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).

M jak miłość zadebiutowało w 2000 roku i od lat jest najpopularniejszym regularnie emitowanym programem telewizyjnym w Polsce. Kolejne odcinki serialu pojawią się na antenie TVP2 jesienią br.



Pięć topowych odcinków “M jak miłość”

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
07-11-2011831596649,73%46,26%
08-11-2011814682649,48%44,13%
05-12-2011795931648,26%41,26%
09-01-2012794499546,85%40,65%
28-11-2011789646047,33%42,68%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP2-M jak miłość736991945,38%39,53%
Polsat210706612,97%17,04%
TVN189204011,65%10,58%
TVP112935077,97%8,04%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "M jak miłość" nadal bezkonkurencyjne, hitem śmierć Hanki

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maciejw
no i dobrze.niech będzie jak najwięcej widzów
odpowiedź
User
maciejw
a i jeszcze: znakomity serial od lat
odpowiedź
User
kicha
To nie jest serial tylko telenowela!!! Marny scenariusz i pseudo aktorzy. Kpina. Idą na ilośc, a nie na jakość. Dobrze ,że Kożuchowska zrezygnowała ,przynajmniej teraz może grać w innych produkcjach.Brawo. Pewne jest ,że drewniani Mroczkowie,Cichopek,będą grać i grać. Kto ich zatrudni!!!!?????????
odpowiedź
User
Jan Paweł II
Kiedyś robiono ludziom z mózgu wodę stonką z US, teraz idiotycznymi telenowelami.
odpowiedź
User
i po hance
smierc hanki miała najwiecej widzow tak jakby sie tego spodziewac
odpowiedź