SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'M jak miłość' traci widzów i wpływy reklamowe

Serial 'M jak miłość' nadal pozostaje hitem Dwójki, ale jego oglądalność topnieje. W pierwszych trzech miesiąca br. oglądało go średnio o niemal 10 proc. widzów mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Spadły też jego wpływy reklamowe.

'M jak miłość' traci widzów i wpływy reklamowe

Średnia oglądalność "M jak miłość" w okresie od 1 stycznia do 7 kwietnia br. (emisja w poniedziałki i wtorki o 20.40) wyniosła 8,44 mln widzów, co dało nadającej serial TVP 2 49,50 proc. udziału w grupie 4+ i 45,35 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - wynika z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych AGB Nielsen Media Research. Rok temu w analogicznym okresie czasu serial, emitowany wówczas jeszcze w poniedziałki i wtorki o 20.05, przyciągał przed ekrany 9,33 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 56,62 proc. i 52,91 proc.

Mimo spadku widowni, zgarniające prawie połowę rynku telewizyjnego "M jak miłość" pozostaje niekwestionowanym liderem pasma swojej emisji. Na drugim miejscu w tym czasie plasuje się Polsat z widownią na poziomie 2,31 mln. Tyle gromadzą nadawane przez tę stacją filmy fabularne w cyklu "Megahit". Dalej znajdują się: TVN (2,11 mln; "W11 - Wydział Śledczy") i TVP 1 (1,54 mln; "Teatr Telewizji" i filmy).

Topnieją także wpływy reklamowe, które przynosi serial. W analizowanym okresie 2009 roku cennikowe przychody ze spotów reklamowych wyemitowanych przy 26 premierowych odcinkach "M jak miłość" wyniosły 15,97 mln zł. Natomiast 25 epizodów serialu nadane w analogicznym okresie 2008 roku przyniosło wpływy na poziomie 21,03 mln zł. (dane bez rabatów).

Widownia "M jak miłość" odcinek po odcinku

20.40 Wszyscy 4+
16-49
Data AMR SHR % SHR %
05-01-2009 8 928 396 50,64% 47,83%
06-01-2009 8 500 266 49,40% 45,94%
12-01-2009 8 948 675 51,90% 48,63%
13-01-2009 8 421 340 48,03% 44,92%
19-01-2009 8 619 616 50,18% 45,92%
20-01-2009 8 607 092 49,64% 46,12%
26-01-2009 8 391 229 47,41% 42,15%
03-02-2009 8 402 361 48,23% 44,82%
09-02-2009 8 930 243 53,13% 48,87%
10-02-2009 8 104 838 47,42% 43,05%
16-02-2009 8 772 880 52,05% 47,83%
17-02-2009 8 044 243 48,19% 43,13%
23-02-2009 8 953 455 51,41% 49,53%
24-02-2009 7 822 328 47,20% 42,45%
02-03-2009 8 905 554 51,61% 45,99%
03-03-2009 8 298 223 47,86% 43,44%
09-03-2009 8 707 334 51,63% 47,91%
10-03-2009 8 499 678 49,71% 45,00%
16-03-2009 8 762 478 51,58% 46,87%
17-03-2009 8 645 830 50,23% 44,28%
23-03-2009 8 424 774 48,98% 43,01%
24-03-2009 7 773 335 46,22% 41,07%
30-03-2009 7 672 603 45,31% 44,26%
31-03-2009 8 546 045 51,66% 47,48%
06-04-2009 7 741 510 46,86% 41,82%
07-04-2009 7 918 268 50,22% 46,40%
średnia 8 437 640 49,50% 45,35%

Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu


Wszyscy 4+

Stacja AMR SHR %
TVP 2 - M jak miłość 8 437 640 49,50%
Polsat 2 310 549 13,55%
TVN 2 112 897 12,39%
TVP 1 1 541 291 9,04%

Profil widowni "M jak miłość"



ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 34,44% 72

Kobiety 65,56% 126
Wiek 4- 9 2,03% 34

10- 15 4,62% 63

16 - 19 3,31% 55

20 - 24 3,36% 39

25 - 29 5,75% 66

30 - 34 7,16% 89

35 - 39 6,24% 91

40 - 44 6,48% 100

45 - 49 8,41% 113

50 - 54 10,50% 127

55 - 59 10,31% 138

60+ 31,84% 168
Wlk.miasta Wieś 41,17% 105

< 50 tys. 24,79% 104

50-100 tys. 8,34% 98

100-200 tys. 8,29% 104

> 200 tys. 17,41% 84
Zawód Top management 7,04% 89

Pracownicy szczebla średniego 14,14% 100

Pracownicy fizyczni i rolnicy 19,70% 95

Emeryci 41,40% 156

Inne 17,72% 58
Wykształcenie Podstawowe 49,87% 111

Średnie 30,38% 101

Wyższe 13,10% 115

Inne 6,65% 50
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'M jak miłość' traci widzów i wpływy reklamowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl