SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Machina” znika z kiosków, od czerwca tylko e-wydanie

Majowy numer miesięcznika “Machina” (Platforma Mediowa Point Group) to ostatnie papierowe wydanie tego pisma. Od czerwca br. muzyczny magazyn ukazywać się będzie jako tygodnik i będzie dostępny jedynie w formie elektronicznej.

- Zmiana kanału i sposobu dystrybucji “Machiny” była nieunikniona. “Machina” to magazyn muzyczny, a muzyka i jej słuchacze, zwłaszcza ci młodsi, a więc najbardziej dla nas atrakcyjni, już dawno przenieśli się do sieci. Dlatego “Machina” też musi być w sieci - tłumaczy Piotr Metz, redaktor naczelny “Machiny”. - Poza tym formuła miesięcznika powoduje, że jesteśmy ograniczeni zarówno co do miejsca, jak i co do aktualności treści. Jako tygodnik, będziemy stawiać na materiały krótsze, nie mniej atrakcyjne, ale bardziej aktualne - dodaje.

Od czerwca br. “Machina” w wersji elektronicznej będzie się ukazywała w każdy wtorek na stronie Machina.pl. Będzie ją można także zasubskrybować na e-mail lub pobrać na iPad. Pismo liczyć będzie ok. 30 stron (miesięcznik miał ok. 100 stron), a cena jednego wydania wyniesie 3 zł (miesięcznik bez dodatku kosztował 5 zł). Dostęp do pojedynczego artykułu z najnowszych numerów ma kosztować 50 gr. Osoby, które zarejestrują się w serwisie do końca roku, otrzymają darmową półroczną prenumeratę e-wydań oraz dostęp do elektrycznego archiwum “Machiny”. Za 99 zł można wykupić promocyjną dwuletnią prenumeratę e-Machiny.


Poza przeniesieniem drukowanej “Machiny” do internetu, wydawca uruchomił też wersję beta nowego serwisu internetowego Machina.pl. Ma on charakter społecznościowy i zawiera bazę informacji o artystach, ich biografie, dyskografie, kalendarium wydarzeń muzycznych, rankingi oraz dział recenzji tworzonych zarówno przez redaktorów serwisu, jak i przez internautów. W serwisie można odsłuchać prawie 700 tys. utworów muzycznych i kupić prawie 60 tys. płyt. Docelowo na Machina.pl będzie można kupić bilety na koncerty. Nowa wersja witryny przygotowana została przez dział rozwoju infrastruktury PMPG.

Na potrzeby serwisu jak i e-wydania ma pracować cała dotychczasowa redakcja “Machiny”. Magazyn w wersji papierowej PMPG wydawało od 2006 roku. Wcześniej tytuł ukazywał się w latach 1995-2002 nakładem spółki Machina Press.

Dołącz do dyskusji: “Machina” znika z kiosków, od czerwca tylko e-wydanie

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlaczego?
kolejne będzie dlaczego? Studenci też chyba częściej korzystają z sieci, niż papierowych wydań.
odpowiedź
User
pw
machina była najlepsza na początku w latach 90. mam jeszcze blachę klubu machiny :)
odpowiedź
User
pfff
nie lubię tego, zdecydowanie nie.
odpowiedź