“Machina” znika z kiosków, od czerwca tylko e-wydanie

Majowy numer miesięcznika “Machina” (Platforma Mediowa Point Group) to ostatnie papierowe wydanie tego pisma. Od czerwca br. muzyczny magazyn ukazywać się będzie jako tygodnik i będzie dostępny jedynie w formie elektronicznej.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Zmiana kanału i sposobu dystrybucji “Machiny” była nieunikniona. “Machina” to magazyn muzyczny, a muzyka i jej słuchacze, zwłaszcza ci młodsi, a więc najbardziej dla nas atrakcyjni, już dawno przenieśli się do sieci. Dlatego “Machina” też musi być w sieci - tłumaczy Piotr Metz, redaktor naczelny “Machiny”. - Poza tym formuła miesięcznika powoduje, że jesteśmy ograniczeni zarówno co do miejsca, jak i co do aktualności treści. Jako tygodnik, będziemy stawiać na materiały krótsze, nie mniej atrakcyjne, ale bardziej aktualne - dodaje.

Od czerwca br. “Machina” w wersji elektronicznej będzie się ukazywała w każdy wtorek na stronie Machina.pl. Będzie ją można także zasubskrybować na e-mail lub pobrać na iPad. Pismo liczyć będzie ok. 30 stron (miesięcznik miał ok. 100 stron), a cena jednego wydania wyniesie 3 zł (miesięcznik bez dodatku kosztował 5 zł). Dostęp do pojedynczego artykułu z najnowszych numerów ma kosztować 50 gr. Osoby, które zarejestrują się w serwisie do końca roku, otrzymają darmową półroczną prenumeratę e-wydań oraz dostęp do elektrycznego archiwum “Machiny”. Za 99 zł można wykupić promocyjną dwuletnią prenumeratę e-Machiny.

grafika

Poza przeniesieniem drukowanej “Machiny” do internetu, wydawca uruchomił też wersję beta nowego serwisu internetowego Machina.pl. Ma on charakter społecznościowy i zawiera bazę informacji o artystach, ich biografie, dyskografie, kalendarium wydarzeń muzycznych, rankingi oraz dział recenzji tworzonych zarówno przez redaktorów serwisu, jak i przez internautów. W serwisie można odsłuchać prawie 700 tys. utworów muzycznych i kupić prawie 60 tys. płyt. Docelowo na Machina.pl będzie można kupić bilety na koncerty. Nowa wersja witryny przygotowana została przez dział rozwoju infrastruktury PMPG.

Na potrzeby serwisu jak i e-wydania ma pracować cała dotychczasowa redakcja “Machiny”. Magazyn w wersji papierowej PMPG wydawało od 2006 roku. Wcześniej tytuł ukazywał się w latach 1995-2002 nakładem spółki Machina Press.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa