SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Maciej Wicha dyrektorem w Eyeo, będzie odpowiadać za relacje z wydawcami

Maciej Wicha, były zastępca dyrektora segmentu internetowego w Agorze objął stanowisko dyrektora w firmie Eyeo będącej producentem Adblocka Plus, narzędzia do blokowania reklam w internecie. Wicha będzie odpowiadał za relacje firmy z wydawcami.

Maciej Wicha Article

Maciej Wicha od 2001 r. był związany z Agorą i w swojej karierze był tam m.in. szefem rozwoju biznesu, dyrektorem wydawniczym pionu internet oraz szefem serwisów informacyjnych i społecznościowych.

W 2009 r. został dyrektorem ds. partnerstw i rozwoju biznesu w segmencie internet, a do jego zadań należało stworzenie zespołu reporterskiego wideo zajmującego się produkcją treści do internetu.

W kwietniu 2015 r. Wicha objął funkcję wicedyrektora segmentu internetowego w Agorze i był odpowiedzialny za strategię monetyzacji serwisów z grupy Gazeta.pl, a także za przychody segmentu internet oraz dalszy rozwój działów sprzedaży Gazeta.pl. Z końcem listopada br. Wicha po 16 latach odszedł z Agory zapowiadając wówczas, że zdecydował się przyjąć inną, atrakcyjną zawodowo propozycję.

Teraz okazało się, że od 1 grudnia br. Wicha został dyrektorem ds. relacji z wydawcami w firmie Eyeo, która jest właścicielem Adblocka Plus, najpopularniejszej na rynku wtyczki służącej do blokowania reklam na stronach internetowych.

Eyeo ani Wicha nie ujawniają na razie w szczegółach jakie najważniejsze zadania do wykonania staną przed nowym dyrektorem, jednym z nich może być jednak poprawa obecnych stosunków na linii wydawcy - producent Adblocka Plus.

Eyeo od dawna prowadzi spory z internetowymi mediami i branżą reklamową, które tracą na powszechnym korzystaniu przez użytkowników z narzędzi blokujących reklamy (w Polsce oprogramowanie blokujące reklamy powstrzymuje 46 proc. wyświetleń, a globalnie wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 mld dol.).

Część walki pomiędzy Eyeo a wydawcami przeniosła się na grunt sądowy, jednak tutaj producent Adblocka Plus okazywał się zwycięzcą – w połowie ub.r. sąd w Kolonii stanął po stronie Eyeo w procesie wytoczonym przez Axel Springer, firma uzyskała też korzystne orzeczenie w sporze z wydawcą „Der Spiegel”. Ostatnio Eyeo prowadzi ostrą rywalizację z Facebookiem po tym, jak w Adblocku Plus pojawiła się opcja blokowania reklam nie tylko na stronach internetowych, ale także w serwisach i aplikacjach społecznościowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Maciej Wicha dyrektorem w Eyeo, będzie odpowiadać za relacje z wydawcami

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Paciaciak
Przepiękna sprawa!
Najpierw mów, że dbasz o użytkownika (bo blokujesz te wredne reklamy itd).
A potem jak osiągniesz skalę - sprzedaj użytkowników za garść zielonych :)
13 8
odpowiedź
User
Mam Adblocka
A nie jest tak, że adbocki cywilizują rynek? Bo dopiero wtedy da się oglądać internet. Domy mediowe (centrale) muszą się temu bacznie przyglądać...
13 10
odpowiedź
User
Smiechlem
Maciek przez 16 lat pracując dla Agory zadbał, żeby liczba userów z Adblockiem w PL była rekordowa...w nagrodę dostał pracę w Adblocku :).
26 8
odpowiedź
User
Tomek
Bardzo ciekawe wyzwanie. Też bym na miejscu Maćka wszedł. Poniekąd ta jednocześnie ubóstwiana i nienawidzona wtyczka definiuje funkcjonowanie mediów- nie zaprzeczycie. Na miejscu Maćka nie martwiłbym się wydawcami a planami Alphabet, który mając Chrome może zmieść innych swoją wtyczką. Ja na miejscu MW jako cel nr 1 postawiłbym sobie mariaż z Google/Chrome. Po co konkurować, jeśli można się dogadać i pokryć pewnie z 80-90 % userów tym samym narzędziem
10 12
odpowiedź
User
Leonardo
Macieju, naprawdę myślałem, że stać Cię na więcej niż po 16 latach w służbie pani na Agorze iść do pracy do Niemca z wątpliwą reputacją.
12 9
odpowiedź