SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora rezygnuje z pism „Magnolia” i „Dom & Wnętrze”, serwisy wszystkich magazynów w pionie internetowym

Z końcem br. Agora zakończy wydawanie miesięcznika ogrodniczego „Magnolia” i dwumiesięcznika wnętrzarskiego „Dom & Wnętrze”. Firma chce skupić się na swoich najmocniejszych markach magazynów, a ich serwisy internetowe z początkiem przyszłego roku zostaną włączone do jej działu internetowego.

Miesięcznik „Magnolia” zadebiutował na rynku wiosną 2012 roku. Według ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 28 846 egz., o 18,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z kolei wydawanie magazynu „Dom & Wnętrze” Agora przejęła wiosną 2013 roku od Edipresse, płacąc za to 3 mln zł (jednocześnie sprzedała temu wydawcy za 11,5 mln zł „Poradnik Domowy”). W sierpniu ub.r. pismo z miesięcznika stało się dwumiesięcznikiem, a jego redaktor naczelną została Ewa Mierzejewska. Od stycznia do września br. „Dom & Wnętrze” zanotował 7 260 egz. średniej sprzedaży ogółem, o 0,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

W czwartek Agora poinformowała, że rezygnuje z tych dwóch tytułów. - Rynek tradycyjnych wydań magazynów ma swoje wyzwania i dynamikę zmian. Aby jak najskuteczniej konkurować na nim o zainteresowanie odbiorców i budżety reklamodawców, zdecydowaliśmy się postawić na nasze najmocniejsze marki. To spójne portfolio angażujących tytułów. Widzimy w nich duży potencjał na rozwój i mamy pomysły, jak to zrobić, bazując na naszych dotychczasowych sukcesach - uzasadnia Piotr Hendel, wydawca czasopism Agory i zastępca dyrektor wydawniczej tego pionu firmy.

Z pismami „Magnolia” i „Dom & Wnętrze” było związanych na stałe łącznie kilkanaście pracowników i współpracowników: dziennikarzy oraz osób zajmujących się produkcją, grafiką i sprzedażą. - Kilku osobom zaproponujemy nowe warunki pracy, z pozostałymi niestety będziemy musieli zakończyć współpracę - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.

Z firmą rozstaje się Ewa Mierzejewska, natomiast Ilona Szajkowska, poprzednio m.in. redaktor naczelna „Magnolii”, nadal będzie pełniła taką funkcję w „Czterech Kątach” i „Opiekunie”.

Obecnie portfolio czasopism Agory składa się z czterech głównych obszarów tematycznych: moda i styl życia (miesięczniki „Avanti” i „Logo”), kulinaria (miesięcznik „Kuchnia”), rodzice i dzieci (miesięcznik „Dziecko”) oraz dom i wnętrza („Ładny Dom” i „Cztery Kąty”).

W pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Czterech Kątów” wynosiła 38 936 egz. (o 21,1 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Ładnego Domu” - 11 430 egz. (po spadku w skali roku o 18 proc.).

- Nie ustajemy też w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju i źródeł przychodu na rynku prasy tradycyjnej - przykładem niech będzie nasz nowy kwartalnik „Opiekun”, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu - zaznacza Piotr Hendel.

Serwisy czasopism w pionie internetowym Agory

Z początkiem stycznia zarządzanie serwisami czasopism Agory (m.in. Avanti24, Logo24.pl i Ladnydom.pl) przejmie pion internetowy firmy, działy redakcyjne i sprzedażowe tych witryn dołączą do zespołu Gazeta.pl.

Ma to zwiększyć zasięg serwisów oraz pozwolić szybciej je rozwijać w ramach struktur dużego portalu. Ponadto umożliwi to przygotować spójną strategię dalszego rozwoju content-to-commerce. W zakresie merytorycznym serwisy czasopism dalej będą współpracowały z redakcjami tytułów prasowych, będą też integralną częścią nowych lub rozwijanych projektów okołowydawniczych.

Ponadto firma zapowiada nową ofertę działu sprzedaży czasopism, obejmującą m.in. projekty okołowydawnicze i z zakresu custom publishing.

- Poprzez koncentrację na rozwoju najmocniejszych tytułów chcemy zwiększyć efektywność reklamową całego portfela czasopism Agory. W najbliższych tygodniach przedstawimy naszym klientom ciekawe rozwiązania, które będą wspierać ich w docieraniu do właściwych grup odbiorców i budowaniu z nimi długofalowych relacji. Myślimy zwłaszcza o rozwoju projektów okołowydawniczych realizowanych przy udziale partnerów reklamowych, m.in. plebiscytów, warsztatów dla czytelników czy wydań specjalnych naszych magazynów - zapowiada Piotr Hendel.

W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 5,9 mln zł wpływów ze sprzedaży czasopism (o 24,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 12,2 mln zł wpływów z reklam w czasopismach (po wzroście w skali roku o 4,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: Agora rezygnuje z pism „Magnolia” i „Dom & Wnętrze”, serwisy wszystkich magazynów w pionie internetowym

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tttt
Za co się pani Mierzejewska nie weźmie to kładzie. Dziwne, że ktoś jej jeszcze daje stanowiska naczelnych.
odpowiedź
User
Maja
Za co się pani Mierzejewska nie weźmie to kładzie. Dziwne, że ktoś jej jeszcze daje stanowiska naczelnych.

Z tego, co wiem, to za jej szefostwa magazyn zanotował wzrost (czytanie ze zrozumieniem się kłania), więc raczej wniosek nielogiczny
odpowiedź
User
Miriam
Jaki wzrost? Po przejściu na tryb dwumiesięczny... sprzedaż niższa niż w czasach miesięcznika. Manipulacja danymi. Dom i Wnętrze miał dobry czas i jakoś, ale Mierzejewska zamieniła go w bezpłciowe pismo.
A wydawca to księgowy myślący tylko o kasie dla firmy, nie interesuje go to co wydaje. Nie szanuje ludzie którymi zarządza... I nie zna się na prasie. Takie to szefowanie w agorze. Wykończyli kolejny tytuł
odpowiedź