22 mln Polaków korzysta z Gmaila. Platformy mailowe o2.pl, WP i Onetu przyciągają na dłużej

Wśród platform mailowych zdecydowanie najpopularniejszy jest u nas Gmail, korzysta z niego ok. 22 mln polskich internautów. Natomiast więcej czasu użytkownicy spędzają w witrynach mailowych WP.pl, o2.pl i Onetu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Gmaila jako stronę www i aplikację mobilną, stanowiącego platformy Google’a w kategorii mailowej, odwiedziło 21,98 mln użytkowników, czyli 73,31 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie godzinę, 20 minut i 10 sekund.

Zajmująca drugie miejsce platforma mailowa WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała ponad trzy razy niższy zasięg - 6,39 mln użytkowników i 21,32 proc. zasięgu. Odwiedzający spędził w witrynie średnio godzinę, 51 minut i 8 sekund - to najwyższy wynik w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-wyprzedzilo-onet-olx-z-duzym-wzrostem-mediapanel-z-marca,7170004859881601a ##

Poziom półtorej godziny przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego przekroczyły jeszcze dwie platformy mailowe. Witryna o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 3,07 mln użytkowników, 10,24 proc. zasięgu oraz godzinę, 39 minut i 9 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a platforma Onetu (Ringier Axel Springer Polska) - 3,91 mln użytkowników, 13,04 proc. zasięgu oraz godzinę, 37 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania.

Z kolei platformę mailową Interii (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło 3,2 mln internautów (dało to 10,66 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinę, 19 minut i 4 sekundy.

Aplikacja Outlook, oferowana przez Microsoft m.in. dla systemu operacyjnego Windows, miała 3,96 mln użytkowników, 13,21 proc. zasięgu oraz 8 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania, aplikacja Poczta Email (instalowana natywnie na urządzeniach mobilnych z Androidem) - 834,8 tys. użytkowników, 2,78 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania, a aplikacja myMail - 440,1 tys. odwiedzających, 1,47 proc. zasięgu oraz 5 minut i 11 sekund spędzonych średnio przez użytkownika.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-strony-glowne-onet-z-mniejsza-przewaga-nad-wp-pl-o2-pl-i-radiozet-pl-z-duzymi-wzrostami,7170000544073857a ##

Platformę mailową Yahoo odwiedziło 856 tys. polskich internautów (to 2,86 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 31 sekund. Natomiast serwis mailowy Gazeta.pl (Agora) przyciągnął 499,1 tys. użytkowników (1,66 proc. zasięgu), z których każdy korzystał przeciętnie przez 19 minut i 9 sekund.

grafika

W porównaniu z lutym na Gmailu przy spadku liczby polskich użytkowników o 183,1 tys. (0,8 proc.) średni czas spędzony przez internautę wydłużył się o 7 minut i 8 sekund (9,8 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-darmowa-poczta-google-dla-firm-jakie-oplaty-google-workspace,7170049780921985a ##

Niewielkie wzrost w obu statystykach osiągnęły platformy mailowe WP.pl i o2.pl. Pierwsza zyskała 58,6 tys. odwiedzających (0,9 proc.) oraz 3 minuty i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania (3,1 proc.), a druga - 25,8 tys. internautów (0,8 proc.) oraz 4 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania (4,8 proc.).

Natomiast aplikacja Poczta Email straciła 178,8 tys. użytkowników (17,6 proc.) i 3 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (1,1 proc.). Platforma mailowa Yahoo przy wzroście liczby odwiedzających o 154,2 tys. (22 proc.) zanotowała spadek średniego czasu korzystania o 2 minuty i 42 sekundy (26,4 proc.).

W witrynie mailowej Onetu liczba internautów zmalała o 1,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 45 sekund (4 proc.). Analogiczna platforma Interii straciła 38,2 tys. użytkowników (1,2 proc.), tracąc 2 minuty i 19 sekund średniego czasu korzystania (3 proc.).

Za to serwis mailowy Gazeta.pl zanotował wzrost liczby odwiedzających o 31,6 tys. (6,8 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 61 sekund (5 proc.). Natomiast aplikacja myMail w lutym zanotowała zbyt niską odwiedzalność, żeby jej wynik został określony w badaniu Mediapanel.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów