SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

22 mln Polaków korzysta z Gmaila. Platformy mailowe o2.pl, WP i Onetu przyciągają na dłużej

Wśród platform mailowych zdecydowanie najpopularniejszy jest u nas Gmail, korzysta z niego ok. 22 mln polskich internautów. Natomiast więcej czasu użytkownicy spędzają w witrynach mailowych WP.pl, o2.pl i Onetu.

fot. Shutterstock.comArticle

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Gmaila jako stronę www i aplikację mobilną, stanowiącego platformy Google’a w kategorii mailowej, odwiedziło 21,98 mln użytkowników, czyli 73,31 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie godzinę, 20 minut i 10 sekund.

Zajmująca drugie miejsce platforma mailowa WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała ponad trzy razy niższy zasięg - 6,39 mln użytkowników i 21,32 proc. zasięgu. Odwiedzający spędził w witrynie średnio godzinę, 51 minut i 8 sekund - to najwyższy wynik w zestawieniu.

Poziom półtorej godziny przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego przekroczyły jeszcze dwie platformy mailowe. Witryna o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 3,07 mln użytkowników, 10,24 proc. zasięgu oraz godzinę, 39 minut i 9 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a platforma Onetu (Ringier Axel Springer Polska) - 3,91 mln użytkowników, 13,04 proc. zasięgu oraz godzinę, 37 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania.

Z kolei platformę mailową Interii (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło 3,2 mln internautów (dało to 10,66 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinę, 19 minut i 4 sekundy.

Aplikacja Outlook, oferowana przez Microsoft m.in. dla systemu operacyjnego Windows, miała 3,96 mln użytkowników, 13,21 proc. zasięgu oraz 8 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania, aplikacja Poczta Email (instalowana natywnie na urządzeniach mobilnych z Androidem) - 834,8 tys. użytkowników, 2,78 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania, a aplikacja myMail - 440,1 tys. odwiedzających, 1,47 proc. zasięgu oraz 5 minut i 11 sekund spędzonych średnio przez użytkownika.

Platformę mailową Yahoo odwiedziło 856 tys. polskich internautów (to 2,86 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 31 sekund. Natomiast serwis mailowy Gazeta.pl (Agora) przyciągnął 499,1 tys. użytkowników (1,66 proc. zasięgu), z których każdy korzystał przeciętnie przez 19 minut i 9 sekund.

W porównaniu z lutym na Gmailu przy spadku liczby polskich użytkowników o 183,1 tys. (0,8 proc.) średni czas spędzony przez internautę wydłużył się o 7 minut i 8 sekund (9,8 proc.).

Niewielkie wzrost w obu statystykach osiągnęły platformy mailowe WP.pl i o2.pl. Pierwsza zyskała 58,6 tys. odwiedzających (0,9 proc.) oraz 3 minuty i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania (3,1 proc.), a druga - 25,8 tys. internautów (0,8 proc.) oraz 4 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania (4,8 proc.).

Natomiast aplikacja Poczta Email straciła 178,8 tys. użytkowników (17,6 proc.) i 3 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (1,1 proc.). Platforma mailowa Yahoo przy wzroście liczby odwiedzających o 154,2 tys. (22 proc.) zanotowała spadek średniego czasu korzystania o 2 minuty i 42 sekundy (26,4 proc.).

W witrynie mailowej Onetu liczba internautów zmalała o 1,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 45 sekund (4 proc.). Analogiczna platforma Interii straciła 38,2 tys. użytkowników (1,2 proc.), tracąc 2 minuty i 19 sekund średniego czasu korzystania (3 proc.).

Za to serwis mailowy Gazeta.pl zanotował wzrost liczby odwiedzających o 31,6 tys. (6,8 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 61 sekund (5 proc.). Natomiast aplikacja myMail w lutym zanotowała zbyt niską odwiedzalność, żeby jej wynik został określony w badaniu Mediapanel.

Dołącz do dyskusji: 22 mln Polaków korzysta z Gmaila. Platformy mailowe o2.pl, WP i Onetu przyciągają na dłużej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
Widzę, że w ostatnim czasie Onet kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo: https://nadawca.poczta.onet.pl/informacje
Ciekawie też wygląda 100% gwarancja skuteczności kampanii mailingowych wysyłanych do użytkowników Onet Poczty.... nie widziałem, że Onet ma taką ofertę - korzystał ktoś z Was z Onet Mailingów?
odpowiedź