SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam

Średnio każdy odcinek zakończonej przez TVN telenoweli “Majka” oglądało 2,72 mln widzów, czyli mniej niż w ub.r. przyciągała “Brzydula”. Serial dał stacji drugie miejsce w rynku, a z reklam przyniósł 112 mln zł.

“Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam

“Majka” nadawana był w dni powszednie o 17.55 w okresie od 4 stycznia do 23 grudnia br. W czasie jej emisji stacja TVN miała 23 proc. udziału w grupie 4+ i 25,26 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowaną rok wcześniej w tym samym paśmie “Brzydulę”, śledziło średnio 3,09 mln widzów, a udział serialu w rynku wynosił odpowiednio 25,91 proc. i 31,97 proc.
 
Telewizja TVN w czasie emisji telenoweli zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+), ustępując tylko emitującej “Plebanię” oraz “Klan” Jedynce, która notowała 26,30 proc. udziału. Za TVN znalazły się: Polsat (gł. serial “Pierwsza miłość”, 16,49 proc.) oraz TVP 2 (gł. “Panorama”, seriale, programy lokalne; 10,21 proc.). W grupie komercyjnej nadająca “Majkę” stacja była jednak liderem przed Polsatem.

Najchętniej oglądanym odcinkiem "Majki" był epizod z 24 lutego br., który obejrzało 3,59 mln widzów. Wszystkie 15 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w lutym i marcu br., czyli pierwszych miesiącach emisji serialu. To właśnie wtedy serial notował najwyższe średnie wyniki oglądalności – odpowiednio 3,11 i 3,12 mln widzów. W ostatnim miesiącu nadawania – grudniu – jego średnia widownia wyniosła 2,87 mln osób i była najlepsza w sezonie jesiennym. Najwyższy, prawie 26-proc. udziału w rynku “Majka” miała natomiast w czerwcu.

Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 111,9 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że "Majkę" najchętniej oglądały kobiety, widzowie po 45.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

Na miejsce "Majki" TVN wprowadziła do emisji nową telenowelę "Prosto w serce" (więcej na ten temat). Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku "Majki". Regularna emisja serialu ruszy od 3 stycznia 2011 roku.


Widownia “Majki” miesiąc po miesiącu

MiesiącWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
Styczeń2 775 76520,23%23,54%
Luty3 105 64523,19%27,21%
Marzec3 122 11025,67%29,53%
Kwiecień2 573 42724,22%27,37%
Maj2 578 40324,92%27,37%
Czerwiec2 369 89725,98%27,88%
Wrzesień2 196 18922,01%22,05%
Październik2 643 32523,48%24,16%
Listopad2 712 57120,66%21,68%
Grudzień2 866 58321,74%22,65%
 
średnia 2 718 42123,00%25,26%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji “Majki”

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP 13 121 24726,30%18,89%
TVN – Majka2 718 42123,00%25,26%
Polsat1 956 95316,49%20,27%
TVP 21 211 97710,21%8,41%


15 najpopularniejszych odcinków telenoweli

DataWszyscy 4+
AMRSHR %
24-02-20103 587 39526,79%
04-03-20103 514 19927,38%
03-03-20103 500 51725,41%
01-03-20103 480 68825,12%
15-03-20103 459 87227,02%
22-02-20103 431 37325,05%
16-03-20103 381 14526,00%
25-02-20103 372 21425,71%
23-02-20103 371 86125,30%
08-03-20103 353 04625,96%
26-02-20103 347 72926,46%
09-03-20103 322 44525,33%
17-03-20103 290 95825,08%
02-03-20103 245 12225,19%
10-03-20103 242 62625,56%



Profil widowni serialu

 ADH %AFF
PłećMężczyźni28,95%60
Kobiety71,05%137
Wiek 4-92,26%38
 10-154,45%63
16 - 193,21%56
20 - 244,35%53
25 - 296,88%77
30 - 347,00%86
35 - 396,73%95
40 - 445,97%93
45 - 497,96%112
50 - 5410,56%128
55 - 5912,64%167
6027,99%143
Wlk. miastaWieś31,14%80
< 50 tys.24,85%103
50-100 tys.11,13%130
100-200 tys.9,52%119
> 200 tys.23,36%115
ZawódTop management6,54%84
Pracownicy średniego szczebla17,08%118
Pracownicy fizyczni i rolnicy17,10%85
Emeryci37,36%150
Inni21,92%67
WykształceniePodstawowe50,00%109
Średnie32,02%108
Wyższe11,28%99
Inne6,71%52


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
michalk
Chciałbym bardzo podziękowac redakcji za tego typu artykuł,ponieważ jestem fanem wyników oglądalności i na tym portalu z niecierpliwościa czekam na te tzw podsumowania,ale te artykuły mają jedną wadę:
Dlaczego nie są podawane wyniki oglądalności wszystkich odcinków z osobna danego proframu ,tylko np:top 15?
Bardzo proszę o dawanie wyników z wszystkich odcinków programów,nawet jeżeli np:sezon jakiegoś serialu liczy 100 czy nawet 250 odcinków.Przecież niektóre programy nadawane w jeden dzień mają wyższe wyniki oglądalności,a w inny dzień niższe,ponieważ tego dnia w czasie emisji tego programu na konkurencyjnej stacji jest nadawany program z wyższą oglądalnością.
odpowiedź
User
Woland
A jaka jest oglądalność ostatniego odcinka?
odpowiedź
User
Gembal
Powinni nakręcić 5 sezon "Magdy M".
odpowiedź