SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maleje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2015 roku wyniosła 94 142 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 5,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,47 proc. do 52 749 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 23 099 egz., po spadku o 24,05 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 483 egz. (spadła ona o 25,52 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 18 139 egz., po spadku o 19,41 proc.

ZKDP

listopad

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 978

94 142

94 142

162 981

99 187

99 187

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

104 955

52 824

52 749

128 936

61 721

61 671

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 623

23 129

23 099

59 860

30 522

30 412

Newsweek Polska Historia

43 995

20 570

20 483

53 968

27 501

27 501

Focus Historia

37 000

18 139

18 139

45 030

22 508

22 508

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. również wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej też stracił „Newsweek Historia” - było to 25,01 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 978

94 142

94 142

159 988

114 038

114 038

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

104 955

52 824

52 749

100 000

64 573

64 057

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 623

23 129

23 099

57 880

26 225

26 195

Newsweek Polska Historia

43 995

20 570

20 483

42 990

27 408

27 314

Focus Historia

37 000

18 139

18 139

38 000

20 187

20 187

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Maleje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vvvv
Świat wiedzy obniżyłby z powrotem cenę do 4,99 i na bank by im się zwróciło.
odpowiedź
User
pirate
W Sieci Historii merytorycznie wyprzedza konkurencję o epokę...
odpowiedź
User
Fann
A gdzie dane Swiata Wiedzy Historia?
odpowiedź