Mały e-świat

Internauci z całego świata potrzebują średnio pięciu do siedmiu kroków, aby uzyskać kontakt z konkretną, nieznaną osobą

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Opisany w prestiżowym piśmie „Science” eksperyment potwierdził, że internauci z całego świata potrzebują średnio pięciu do siedmiu kroków, aby uzyskać kontakt z konkretną, nieznaną osobą.

Przeprowadzony przez naukowców z Uniwersytetu Columbia eksperyment odwoływał się do teorii psychologa Stanleya Miligrama z 1967 roku, głoszącej, że do uzyskania kontaktu z dowolnym człowiekiem na świecie jest nam potrzebne nie więcej, niż sześć stopni znajomości kolejnych osób. Obecny eksperyment dowiódł, że jest to prawda przynajmniej, jeśli idzie o użytkowników Sieci. W programie wzięło udział ponad 61 tysięcy internautów ze 166 krajów. Mieli oni za zadanie uzyskać kontakt z jedną z osób z listy, liczącej 18 nazwisk – w tym m.in. wojskowego weterynarza z Norwegii, konsultanta ds. technologii z Indii, policjanta z Australii i inspektora archiwów z Estonii. Jak stwierdził pomysłodawca przedsięwzięcia, prof. Duncan Watts, wyniki badania potwierdzają, że Internet jest doskonałym narzędziem, poprzez które mogą się realizować więzi społeczne. Obecnie zespół Wattsa przeprowadza kolejny eksperyment pod hasłem „Mały Świat”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję