SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska utworzyła biuro dystrybucji, kieruje nim Marcin Klepacki

Marcin Klepacki został szefem nowo utworzonego biura dystrybucji Telewizji Polskiej. Będzie zajmował się dystrybuowaniem kontentu wyprodukowanego przez TVP. To początek wprowadzania zmian w strukturze publicznej telewizji.

Marcina Klepackiego (na zdjęciu) w radzie nadzorczej MOC TV zastąpił Wojciech Kowalczyk Fot. Materiały prasoweMarcina Klepackiego (na zdjęciu) w radzie nadzorczej MOC TV zastąpił Wojciech Kowalczyk Fot. Materiały prasowe

Klepacki dotychczas był pełnomocnikiem zarządu ds. opracowania koncepcji integracji obszaru dystrybucji zasobów programowych, produktów i audiowizualnych usług medialnych - czyli (w skrócie) do spraw dystrybucji kontentu. Z początkiem września utworzono biuro dystrybucji, a Klepacki został jego szefem. W najbliższych tygodniach ma się skupić na dobraniu współpracowników i zarysowaniu strategii działania.

Nowa jednostka ma skupiać dystrybucję kontentu Telewizji Polskiej na wszystkich polach. Przejmie część kompetencji Ośrodka Mediów Interaktywnych oraz biura handlu i współpracy międzynarodowej. To część przyjętej w maju br. przez zarząd publicznego nadawcy zmiany struktury spółki. Zakupem formatów będzie teraz zajmować się biuro programowe (zamiast biura handlu), a reemisją i sprzedażą serwisów - biuro dystrybucji. Ośrodek TVP Technologie będzie odpowiadać za produkcję aplikacji i serwisów internetowych (zaplecze techniczne) - przejmie obowiązki od Ośrodka Mediów Interaktywnych.

Marcin Klepacki z TVP związany jest od 2017 roku. Wcześniej pracował m.in. w Netii, SAS Institute w T-Mobile i Centertelu.

Wiosną br. nastąpiła zmiana w zarządzie TVP: w miejsce Macieja Staneckiego powołano Marzenę Paczuską i Mateusz Matyszkowicza. W ub.r. Telewizja Polska otrzymała 979 mln zł z abonamentu i rekompensaty abonamentowej (57 proc. więcej niż rok wcześniej, głównie dzięki przyznanej rekompensacie) i zanotowała 908 mln zł z reklam i sponsoringu (po wzroście o 14 proc.). Łączne przychody nadawcy wzrosły o 24 proc. do 2,2 mld zł, a jej zysk netto wyniósł 3,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska utworzyła biuro dystrybucji, kieruje nim Marcin Klepacki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl