SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marcin Perzyna współpracuje z TVP przy festiwalu w Opolu. „O 10 proc. tańszy od poprzednich edycji”

Marcin Perzyna, były producent sopockich festiwali TOPtrendy, rozpoczął współpracę z Telewizją Polską. Odpowiada m.in. za „optymalizację kosztów” tegorocznego festiwalu w Opolu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Marcin Perzyna, fot. materiały prasowe Article

- Podczas tegorocznego 53. Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu Marcin Perzyna jest istotnym wsparciem z punktu widzenia zarządu TVP. Udzieliliśmy mu pełnomocnictwa do tego, żeby swoją wiedzą produkcyjną służył nam przy racjonalizacji kosztów. Ma być ona ukierunkowana na to, żeby z jednej strony festiwal był zrealizowany maksymalnie profesjonalnie przy jednoczesnej optymalizacji kosztów tego przedsięwzięcia - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu TVP.

Tegoroczny festiwal opolski potrwa cztery dni (po raz pierwszy został wydłużony o jeden dzień). - Mimo wydłużenia festiwalu, udało nam się znaleźć około 10 procent oszczędności w stosunku do budżetów z lat poprzednich. Wymaga to wielkiego wysiłku od wszystkich, zaczynając od sił technicznych po negocjacje z artystami - podkreśla Maciej Stanecki, jednocześnie nie ujawniając dokładnego budżetu tegorocznej edycji imprezy.

Marcin Perzyna funkcjonuje na polskim rynku producenckim od lat dziewięćdziesiątych. Produkował wtedy m.in. musicale dla Teatru Muzycznego Roma, a także widowiska dla różnych stacji telewizyjnych, zajmował się także m.in. organizacją tras koncertowych. W 2003 roku pojawił się w Polsacie z własnym pomysłem na festiwal TOPtrendy, który wystartował w tym samym roku, a Perzyna został jego dyrektorem i współwłaścicielem marki. W 2006 roku objął w Polsacie stanowisko dyrektora do spraw projektów specjalnych i impresariatu. Odszedł z tej stacji w 2014 roku. Od 1999 roku jest właścicielem firmy Festival Group (więcej na ten temat).

- Rzeczywiście przyjąłem od Telewizji Polskiej propozycję współpracy przy organizacji tegorocznego festiwalu piosenki w Opolu. Udało nam się zoptymalizować budżet festiwalu i znaleźć znaczące oszczędności. Jestem bardzo zadowolony z tego, że Telewizja Polska zdecydowała się po bardzo wielu latach przerwy na formułę koncertu Debiuty, w którym wykonawcy prezentują się we własnym repertuarze. Cieszą mnie również rozwiązania technologiczne, które po raz pierwszy, przy okazji festiwalu, zostaną zaprezentowane polskim widzom - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna.

Perzyna opowiedział nam także o projektach, nad którymi obecnie pracuje. - Nasze główne zainteresowanie skupia się na projekcie związanym z migracją telewizji do internetu. Chcemy wprowadzić na polski rynek innowacyjne rozwiązanie w tym zakresie. Najbliższe kilka lat to będą znaczące zmiany na rynku mediów i przesuwanie się wiodącej roli telewizji liniowej na rzecz internetu. Rozpoczęliśmy także niedawno rozmowy na temat stworzenia kanału dedykowanego fanom piłki nożnej. Niezależnie od tych dużych projektów prowadzimy normalną działalność producencką, a także doradczą na rynku telewizyjnym, internetowym i eventowym - dodaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Perzyna.

53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu rozpocznie się 3 czerwca. Pierwszego dnia odbędzie się koncert polskich przebojów filmowych oraz Debiuty, w sobotę 4 czerwca br. będzie można obejrzeć „SuperJedynki” oraz „SuperPremiery” w nowej formule, z kolei w niedzielę 5 czerwca br. zobaczymy koncert „Grand Prix Publiczności - Złote Opole”. W ostatnim dniu festiwalu (6 czerwca br.) na opolskiej scenie zabrzmi muzyka alternatywna.

W 2015 roku Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało średnio 2,98 mln widzów, co dało TVP1 28,26 proc. udziału w rynku w grupie 4+ oraz 20,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (dane Nielsen Audience Measurement).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marcin Perzyna współpracuje z TVP przy festiwalu w Opolu. „O 10 proc. tańszy od poprzednich edycji”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pce87
i tak Opole w TVPIS przegra oglądalnością z Polsatem na którym będzie w tym samym czasie X Płocka Noc Kabaretowa :)
21 12
odpowiedź
User
jan
kolejny kolaborant
17 10
odpowiedź
User
Gie
Te zaoszczędzone na festiwalu pieniądze pójdą na wspieranie nierentownych programów ot choćby Pospieszalskiego czy jemu podobnych. Lisowi dokładnie wyliczono koszty jakie poniosła TVP. Dlaczego tego samego nie zrobią z programami Pospieszalskiego?
23 9
odpowiedź
User
Dr.Radio
1. Optymalizacja budżetu hahaah ... ciekawe ile z tego pójdzie na fakturę do spółki Festival Group
2. Migracją telewizji do internetu .... Edek z Wiertniczej od lat o tym mówi ... to takie przecież ładne hasło.
3. Co do organizowania imprez festiwali i zarabianiu na nich proponuję popatrzyć na m.in Tomorrowland, Electric Days Carnival, ASOT Tour, Ultra Music Festival, W tym temacie sam Kołobrzeg w Lipcu to jak na nasz kraj i potencjał trochę mało ...
15 8
odpowiedź
User
zimny_leszek
i tak Opole w TVPIS przegra oglądalnością z Polsatem na którym będzie w tym samym czasie X Płocka Noc Kabaretowa

No i kurski znowu dostanie piany i pozwie nielsena za wierutne kłamstwo :):):)
12 10
odpowiedź