SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mariusz Max Kolonko niezadowolony z okładki „Wprost” z nim, zarzuca złamanie umowy o autoryzacji

Tematem okładkowym nowego numeru „Wprost” jest wywiad z Mariuszem Maxem Kolonko o kandydowaniu na funkcję prezesa Telewizji Polskiej. Dziennikarz jest oburzony publikacją tekstu, twierdzi, że cofnął na nią zgodę z powodu „złamania umowy o autoryzacji”.

Article

Mariusz Max Kolonko zgłosił chęć udziału w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej niedługo po tym, jak Rada Mediów Narodowych 2 sierpnia odwołała z tej funkcji Jacka Kurskiego, zaznaczając, że decyzja ta wejdzie w życie z dniem wyboru w konkursie nowego prezesa, co ma nastąpić najpóźniej 15 października br. Nie są jeszcze znane szczegółowe zasady konkursu, mają one zostać opublikowane w najbliższych tygodniach.

- #MaxTVP Rozważam start w konkursie na prezesa TVP. #1 relacja przesłuchań LIVE dla publ. kt. #2 głosuje SMSmi na najlepszego #dobrazmiana - napisał Kolonko 3 sierpnia na swoim profilu twitterowym.

W sobotę wieczorem dziennikarz zamieścił na profilu dwie wersje okładki nowego numeru tygodnika „Wprost”, któremu udzielił wywiadu na temat swojego udziału w konkursie na prezesa TVP. W pierwszej wersji okładki ocenia, że „reforma medialna PiS zamienia się w pogorzelisko”, natomiast w drugiej jest pokazany w stroju szeryfa na tle siedziby TVP, czemu towarzyszy napis „Jak Max Kolonko chce zostać prezesem TVP”.

- Grafomani z „Wprost” publikują wywiad ze mną o prezesurze TVP mimo odmowy na publikację za złamanie umowy o autoryzacji. Not nice - napisał Kolonko. - Reforma TVP zamienia się w pogorzelisko, a „Wprost” w polską gadzinówke. „To ja już wolę u Olejnik” - dodał w kolejnym wpisie, cytując stwierdzenie Pawła Kukiza z burzliwej rozmowy z Katarzyną Gójską-Hejke w TV Republika w sierpniu ub.r. - Nie kupujcie „Wprost” - cały wywiad bez cięć i cenzury będzie lada dzień w MaxTV - dodał na swoim fanpage’u facebookowym.

Z wpisów Kolonki wynika, że zastrzegł sobie prawo do autoryzowania nie tylko wywiadu, lecz także okładki „Wprost” z nim. Redakcja tygodnika nie odniosła się na razie do zastrzeżeń dziennikarza.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 23 407 egz.

Mariusz Max Kolonko już trzy lata temu na swoim kanale youtube’owym krytykował działalność Telewizji Polskiej, przede wszystkim sposób dystrybucji TVP Polonia w Ameryce Północnej. Na początku br. dziennikarz ogłosił petycję o ograniczenie niemieckiego kapitału w polskich mediach, którą przez miesiąc poparło ponad 140 tys. internautów.

 

W ostatnich latach Mariusz Max Kolonko udzielił kilku wywiadów tygodnikowi „Do Rzeczy”, który tak samo jak „Wprost” jest kontrolowany przez PMPG Polskie Media. Zapisy ostatnich rozmów dziennikarz zamieścił na swoim kanale youtube’owym.

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mariusz Max Kolonko niezadowolony z okładki „Wprost” z nim, zarzuca złamanie umowy o autoryzacji

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Autoryzacja okładki? A co to takiego?
50 18
odpowiedź
User
Znawca mediow
A to jest w jakims innym cywilizowanym kraju cos takiego, jak autoryzacja? Pan z juesej strzela fochy, bo chcial sovie image przed konkursem wypolerowac?
39 18
odpowiedź
User
sdf
Abstrahując od Kolonki - obserwuję ostatnie okładki „Wprostu”. Robi je amator. Może jakiś syn, któregoś z redaktorów, który "zna Photoshopa"? Czcionki, układ - full amatorka! Zero pojęcia o kompozycji i typografii, kolorach!
47 9
odpowiedź
User
eh
Wróblewski nawet na dno nie umie iść z honorem.
29 11
odpowiedź
User
I tyle
Max Kolonko? Prezes na miarę satrapii...
25 13
odpowiedź