SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mark Zuckerberg potwierdza wprowadzenie przycisku „Nie lubię” na Facebooku

Podczas ostatniej sesji pytań i odpowiedzi na Facebooku szef serwisu Mark Zuckerberg potwierdził oficjalnie, że trwają prace nad wprowadzeniem przycisku „Nie lubię”. Nowe narzędzie ma pomóc użytkownikom wyrazić emocje w sytuacjach, w których przycisk „Lubię to” jest niestosowny.

Article

O możliwości wprowadzenia w przyszłości przycisku „Nie lubię” Mark Zuckerberg mówił w grudniu ub.r. zaznaczając, że podobne narzędzie mogłoby się przydać w niektórych nietypowych sytuacjach napotykanych przez użytkowników w serwisie (więcej o tym).

Teraz szef Facebooka przyznał oficjalnie, że kierowany przez niego zespół pracuje nad wprowadzeniem przycisku „Nie lubię”, a testy takiego rozwiązania mają się rozpocząć już niebawem.

- O przycisk „Nie lubię” ludzie pytają nas już od wielu lat - podkreślił Zuckerberg. - Dzisiejszy dzień jest specjalny, bowiem właśnie dzisiaj mogę potwierdzić, że przygotowujemy taką funkcję i jesteśmy już blisko wprowadzenia jej na platformę, na razie w formie prób - zapowiedział szef Facebooka.

Przy okazji przyznał, że do tej pory serwis trzymał się z dala od koncepcji przycisku „Nie lubię”, nie chciał bowiem wprowadzać narzędzia, które będzie wykorzystywane do wartościowania i negatywnego oceniania zamieszczanych na platformie treści lub osób.

Zuckerberg zastrzegł, że nie wiadomo jeszcze do końca czy użycie przycisku „Nie lubię” będzie możliwe zawsze, czy też jedynie w określonych warunkach. Nie ukrywał jednak, że podstawowym zadaniem takiego rozwiązania ma być umożliwienie użytkownikom wyrażania ich uczuć w momentach, w których przycisk „Lubię to” jest po prostu nie na miejscu i nie oddaje prawdziwej reakcji ludzi. Chodzi na przykład o sytuacje dotyczące śmierci konkretnych osób, lub wiadomości na temat tragedii i katastrof.

Na razie nie wiadomo nic bliższego o terminie oficjalnego wprowadzenia przycisku „Nie lubię” na Facebooku. Zuckerberg podkreśla, że taki ruch będzie miał dla platformy istotne konsekwencje, dlatego wymaga rozwagi i ostrożności.

Na koniec czerwca br. Facebook miał 1,49 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,31 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 655 mln tylko w ten sposób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mark Zuckerberg potwierdza wprowadzenie przycisku „Nie lubię” na Facebooku

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Elllo
Nie chcieliśmy zrobić, ale zrobiliśmy dla kasy...
odpowiedź
User
Pzet
To jeszcze do kompletu dajcie przycisk "Mam to w dupie"
odpowiedź
User
seba
najchętniej klikneli by to nie uzytkownicy ale oni nie uzywają tego szpirgowskiego portalu
czasami polacy są mądrzy przed szkodą
odpowiedź