SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marka Dove przeprosiła za rasistowską reklamę w social media

Koncern Unilever niemal natychmiast, bo w kilka godzin po pojawieniu się krytycznych komentarzy pod adresem marki Dove usunął z internetu reklamę, którą internauci określili jako rasistowską. Marketer zapowiada, że w przyszłości będzie się kierować opiniami konsumentów w tworzeniu komunikacji w social media.

Article

Reklama, która wzburzyła internautów pojawiła się na Facebooku w ub. tygodniu. Promowała markę kosmetyków Dove. Przedstawiono na niej zdjęcia kobiet. Na pierwszym pokazano czarnoskórą kobietę w ciemnej koszulce. Kobieta na kolejnych fotografiach zdejmuje bluzkę. Wówczas oczom widzów ukazuje się kobieta w jasnym t-shircie i o jasnej karnacji. W kolejnej odsłonie pokazano natomiast, jak biała kobieta „zmienia się” w kobietę o azjatyckim pochodzeniu.

Reklama ta niemal natychmiast wywołała falę krytyki w mediach społecznościowych, głównie na Twitterze. Krytyka ta dotyczyła „zmiany” kobiety „czarnoskórej” w „białą”.

Internauci odebrali ten obraz jako przekaz, który głosi, że „brudna czarna osoba została oczyszczona po użyciu myjących kosmetyków Dove”.

Właściciel marki Dove, koncern Unilever szybko ją usunął w miniony weekend i zamieścił przeprosiny m.in. na Facebooku i Twitterze. Firma stwierdziła, że żałuję, iż doszło do takiego naruszenia. Zapowiedziała też, że wykorzysta opinie internautów w przyszłości przy tworzeniu komunikacji w social mediach.

Marissa Solan, rzeczniczka Dove powiedziała, że reklama miała promować Dove Body Wash jako produkt, który jest przeznaczony dla każdej kobiety, celebrujący różnorodność. - Ale się pomyliliśmy i obraziliśmy wiele osób - powiedziała Solan.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marka Dove przeprosiła za rasistowską reklamę w social media

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wtf
A zmiana białej kobiety w azjatkę już nikogo nie uraziła?
53 9
odpowiedź
User
lock
Rozumiem, że chodzi tylko o kolejność? Jeżeli biała kobieta zamieniałaby się w czarną, to nic by nie przeszkadzało?
34 9
odpowiedź
User
Krasawica
A zmiana białej kobiety w azjatkę już nikogo nie uraziła?


Jak widać, nie. Ale, drogi Wtf, zawsze możesz samemu/sama postawić posta czy tweeta z protestem tam, gdzie ww. Tariq Nasheed czy Hannah Rose Woods zaprotestowali. Śmiało, nie należy się krępować.

W Polsce problem znamy np. z twórczości pp. Wojewódzkiego i Figurskiego, którzy w radiu wyzwali p. Gajadhura, pół-Hindusa pracującego bodajże w tramwajach warszawskich, od czarnych i zapowiedzieli w tymże radiu, co mu tam zrobią, czarnemu.

Sąd obu łaskawców uniewinnił, co grzecznie - choć niechętnie - przypominam.
14 11
odpowiedź
User
pks_rulez
Tamten hindus to był od ITD, czyli drogowych krokodylów a nie od tramwajów.
16 8
odpowiedź
User
witam
A zmiana białej kobiety w azjatkę już nikogo nie uraziła?
Wkrótce już będzie urażać, że ktoś biały się pojawił. Czy to nie tutaj pisali, że już wielu białych nie chcą angażować do reklam, tylko "mniejszości", by nie narażać się na okrarżenia lewicy. A tak a propos, to biali są mniejszością na świecie.
21 9
odpowiedź