SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marki gotowe na Super Bowl 2016, ponad 370 mln dolarów dla CBS (przegląd spotów)

W niedzielę stacja CBS przeprowadzi transmisję z finału amerykańskiej ligi NFL - Super Bowl. Pomimo wysokich cen czasu reklamowego swoje spoty na to wydarzenia przygotowało kilkadziesiąt marek. Przedstawiamy wszystkie udostępnione już reklamy.

Article

Tegoroczny finał Super Bowl zaplanowany na 7 lutego br. jest 50. edycją tego największego sportowego wydarzenia w Stanach Zjednoczonych. W niedzielę na Levi’s Stadium w Santa Clara w Kalifornii w walce o tytuł mistrza NFL zmierzą się drużyny Carolina Panthers i Denver Broncos. W tym roku transmisję z meczu przeprowadzi w USA stacja CBS, w naszym kraju będzie go można obejrzeć na kanale Eleven Sports, który jako jedyny nadawca w Polsce nabył prawa do tego wydarzenia.

Super Bowl jest nie tylko ważnym wydarzeniem sportowym, ale także medialnym i reklamowym. Podczas finału na stadionie pokazują się znani muzycy, w tym roku amerykański hymn rozpoczynający mecz zaśpiewa Lady Gaga, a w przerwie podczas muzycznego show wystąpią Bruno Mars, Beyoncé i Coldplay.

Dla branży reklamowej Super Bowl jest okazją dotarcia z przekazem do wielu odbiorców - ubiegłoroczny Super Bowl XLIX miał największą oglądalność w historii imprezy, mecz obejrzało w telewizji 114,5 mln Amerykanów.

Już jesienią ub.r. przedstawiciele CBS poinformowali, że prawie cały czas reklamowy przy transmisji został sprzedany - i to mimo zaporowej ceny: emisja 30-sekundowego spotu kosztuje w tym roku 5 mln dol. W trakcie rozgrywek swoje reklamy pokaże ok. 50 marek, które nie wystraszyły się rekordowych kosztów wyśrubowanych przez CBS. Według ekspertów wypowiadających się dla serwisu Wirtualnemedia.pl nie ma w tym nic dziwnego, a kolosalna popularność Super Bowl nie wynika tylko z tego, że w jednym czasie można trafić z komunikatem do setek milionów ludzi na świecie. Ważniejsze jest to, które marki i jak w danym roku się zaprezentują. Zaś dla wielu ciekawszym pytaniem od tego, która drużyna wygra, jest to, kto zwycięży w rozgrywce toczonej podczas przerw reklamowych.

W reklamach wyprodukowanych z myślą o Super Bowl 2016 pojawia się wielu znanych aktorów i celebrytów, m.in. Jeff Goldblum (Apartments.com), Alec Baldwin (Amazon), Helen Mirren (Budweiser), Christopher Walken (Kia), Arnold Schwarzenegger (Machine Zone) czy Steven Tyler (Skittles).

Pomimo dużego znaczenia Super Bowl dla reklamodawców w tym roku niektóre firmy biorące wcześniej reklamowy udział w tym wydarzeniu zrezygnowały z obecności na Super Bowl 50. Znalazły się wśród nich m.in. GoDaddy, Nationwide, Nissan i Mercedes-Benz.

Obecnie większość marek pokazała już swoje pełne reklamy lub ich zwiastuny przeznaczone na Super Bowl 50. Niektóre jednak postanowiły czekać z prezentacją spotów do ostatniej chwili, bądź wyemitować je dopiero podczas transmisji telewizyjnej bez umieszczania wcześniej w internecie. W rozmowie z serwisem Adweek Jo Ann Ross, szefowa sprzedaży w CBS zaznaczyła też, że wciąż trwają rozmowy z niektórymi reklamodawcami i do ostatniej chwili nie będzie wiadomo, które marki dołączą jeszcze do Super Bowl 50. Według CBS za czas reklamowy podczas transmisji stacja otrzyma łącznie od reklamodawców ponad 370 mln dol.


Lista reklamodawców, którzy przedstawili już pełne spoty Super Bowl lub ich zwiastuny


Acura: „What He Said”
Agencja: Mullen Lowe


Avocados From Mexico: „Avos in Space”
Agencja: GSD&M


Amazon: „Alec Baldwin and Dan Marino Brainstorm Commercial”, „Alec Baldwin Cheese Footballs Commercial”, „Alec Baldwin Cheese Footballs Commercial”

Agencja: Leo Burnett Toronto


Apartments.com: „Moving Day”
Agencja: Rubin Postaer and Associates


Audi: „Commander”
Agencja: Venables Bell & Partners


Axe: „Find Your Magic”
Agencja: 72andSunny Amsterdam

Pozostałe spoty na dalszych podstronach

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marki gotowe na Super Bowl 2016, ponad 370 mln dolarów dla CBS (przegląd spotów)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl