Marki technologiczne najlepiej kojarzone przez klientów, Samsung liderem

Marki reprezentujące branżę nowych technologii budzą najwięcej pozytywnych emocji wśród klientów. Zdecydowanym wygranym jest Samsung, który jest dobrze kojarzony zarówno przez swoich użytkowników, jak i osoby, które nie użytkują produktów tej marki - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

Branże najbardziej kojarzone przez konsumentów z pozytywnymi doświadczeniami to przede wszystkim nowe technologie oraz sieci komórkowe. Reprezentanci tych branż - marki Samsung, Play i Orange - zostały uznane przez respondentów za liderów pozytywnych doświadczeń konsumenckich.

grafika
grafika

Marki z wybranych branż, które mają najlepszy wizerunek pod względem brand experience wśród badanych:- nowe technologie/RTV/AGD: Samsung, Sony, Apple, LG, Bosch- sieci komórkowe: Play, Orange- producenci odzieży: Adidas, Nike- sieci sklepów: Biedronka, Lidl, Tesco, Rossmann- producenci artykułów spożywczych: Coca Cola, E.Wedel- motoryzacja: Mercedes, Audi, BMW, Volskswagen, Toyota- producenci kosmetyków: Nivea, Avon, Ziaja.

Badanie "Brand & Customer Experience" zostało zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 1-16 lutego 2014 r. techniką CAWI na próbie N=810 dorosłych internautów. Próba została dobrana proporcjonalnie do populacji internautów pod kątem płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania. W ramach badania respondenci wskazywali spontanicznie marki w kontekście kilku wartości budujących ich pozytywne doświadczenia z marką. Wśród wartości tych znalazły się m.in. jakość produktów i usług, profesjonalna obsługa, dbałość o klienta, wyprzedzanie oczekiwań klienta, dynamiczny rozwój oraz dobra opinia wśród znajomych. Respondenci mogli do każdej wartości przypisać dowolną liczbę marek, przy czym nie musiały to być marki, z których osobiście kiedykolwiek korzystali.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"