SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marki w czasie epidemii: w oczach klientów zyskują Empik, IKEA, Castorama i Decathlon

Osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają obecnie sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon - wynika z nowego badania sieci Inquiry.

Fot. Pixabay Article

Polacy prezentują pełne spektrum postaw wobec koronawirusa – od dużych obaw o własne zdrowie po całkowity brak poczucia zagrożenia, wynika z badań Inquiry. Zaczynamy dostrzegać, że sytuacja się stabilizuje: w ostatniej fali badania COVID-Tracker (8-14 maja), odsetek osób, które uważają że sytuacja się poprawia, wzrósł do 40 proc.. To skok o 31 pp. w stosunku do danych z połowy kwietnia.

Jakie marki zyskują w czasie koronawirusa

Agencja Inquiry sprawdziła też w oparciu o badanie YouGov BrandIndex, czy postawy związane z epidemią mają jakiś znaczenie dla wizerunku marek.

Okazuje się, że postawy wobec koronawirusa istotnie różnicują wizerunek wielu marek. Silna zależność występuje między innymi dla marek sklepów, szczególnie w kategorii non-food. Ma to szczególne znaczenie w bieżącej komunikacji w okresie ponownego otwierana handlu.

Osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon. Z kolei ci, którzy nie wykazują takich obaw, cenią sobie przede wszystkim elektromarkety -  Media Expert i Media Markt, a dopiero na dalszych miejscach IKEA, RTV Euro AGD i Empik.

-  Sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także komunikować swoje działania. Choć chcemy wreszcie zrobić zakupy, które odkładaliśmy przez kilka tygodni, nadal znaczna część klientów odwiedzających centra handlowe zwraca dużą uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą teraz na dalszy plan. Nasze badania pokazują, że „nowa normalność” jest zupełnie inna, niż stan przed epidemią - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov). Obecnie badanie obejmuje ok. 150 marek sieci sklepów, kawiarni i restauracji, a także firm ubezpieczeniowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marki w czasie epidemii: w oczach klientów zyskują Empik, IKEA, Castorama i Decathlon

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kiki
nie dziwie się że media expert jest cenione. zamawiałam kilka rzeczy z ich sklepu i zawsze były na czas.
2 0
odpowiedź
User
Jana
nie dziwie się że media expert jest cenione. zamawiałam kilka rzeczy z ich sklepu i zawsze były na czas.


juz nie tylko oto chodzi ale samo wsparcie szpitali, ten hot coś tam czelendż itp to juz mega duzo!
2 0
odpowiedź
User
juli
nie dziwie się że media expert jest cenione. zamawiałam kilka rzeczy z ich sklepu i zawsze były na czas.


juz nie tylko oto chodzi ale samo wsparcie szpitali, ten hot coś tam czelendż itp to juz mega duzo!


widziałam ich 16 nieźle sobie poradzili. I jeszcze przed ty challangem dali szpitalom pralki
2 0
odpowiedź
User
Mikele
No media expert dużo dało jeżeli chodzi o te akcje z epidemią. Szacun się im należy.
0 0
odpowiedź