SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy Marquard Media Polska zmalały w ub.r. o 29 proc., 8,3 mln zł straty

W ub.r. Marquard Media Polska zanotował spadek przychodów o 28,6 proc. do 20,77 mln zł, a jego wynik netto poszedł w dół z 655 tys. zł zysku do 8,33 mln zł straty. Firma realizuje sanację, liczy, że od czwartego kwartału br. nie będzie już potrzebowała finansowania od swojego właściciela.

Article

Wpływy krajowe Marquard Media Polska zmniejszyły się rok do roku z 26,23 do 17,92 mln zł, a przychody z zagranicy - z 2,89 do 2,85 mln zł. W sprawozdaniu firmy nie wyszczególniono, ile wyniosły wpływy z najważniejszych obszarów jej działalności: sprzedaży prasy, publikacji reklam prasowych i reklam internetowych oraz eventów.

W ub.r. firma wydawała magazyny drukowane „Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Joy”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire” oraz serwisy internetowe Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, CKM.pl, Playboy.pl, Cosmopolitan.pl, Joy.pl, Esquire.pl i Harper’s bazaar.pl

W listopadzie ub.r. Marquard Media Polska skończył wydawanie pism drukowanych, wycofał się z organizacji eventów i zwolnił 70 proc. pracowników. Jednocześnie firma rozpoczęła postępowanie sanacyjne.

- Na dzień sporządzenia sprawozdania zarządu z działalności wprowadzone zostały wszystkie operacyjne środki restrukturyzacyjne, a ostatnim elementem realizacji złożonego planu restrukturyzacyjnego jest redukcja zobowiązań poprzez zawarcie układu z wierzycielami - podano w sprawozdaniu firmy datowanym na końcówkę lipca

Koszty 21 proc. w dół

Wydatki operacyjne Marquard Media Polska w ub.r. wyniosły 27,03 mln zł, co wobec 34,06 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 20,6 proc.

Nakłady na usługi obce zmalały z 11,5 do 10,58 mln zł, na wynagrodzenia - z 9,24 do 7,51 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,34 do 1,02 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 4,87 do 3,77 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 6,26 do 3,34 mln zł. W ub.r. stałe zatrudnienie w firmie wynosiło średnio 62 etaty, o 20 mniej niż rok wcześniej.

Za to wydatki na amortyzację zwiększyły się z 634 do 687 tys. zł.

Gorsza rentowność, nowa pożyczka od właściciela

Dużo większy spadek przychodów niż kosztów operacyjnych spowodował, że wyniki rentowności Marquard Media Polska poszły mocno w dół. Zwłaszcza że pozostałe przychody operacyjne skurczyły się z 8,97 do 1,08 mln zł.

Strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 4,94 do 6,25 mln zł, wynik operacyjny poszedł w dół ze 130 tys. zł zysku do 8,42 mln zł straty, wynik brutto - z 55 tys. zł zysku do 8,75 mln zł straty, a wynik netto - z 655 tys. zł zysku do 8,33 mln zł straty.

Na koniec ub.r. Marquard Media Polska miał do spłaty 16 mln zł pożyczek, które wziął od osób fizycznych i swojego właściciela - szwajcarskiej Marquard Media Group. W październiku ub.r. Marquard Media Polska pożyczył od Marquard Media Group 860 tys. zł, ma je spłacić do końca br. Z drugiej strony na koniec ub.r. miał na rachunkach 354 tys. zł.

W sprawozdaniu zaznaczono, że w br. wydawnictwo może potrzebować dalszego finansowania pożyczkowego, m.in. w związku z gospodarczymi konsekwencjami epidemii koronawirusa. Marquard Media Group zadeklarowała, że może mu pożyczyć 200 tys. euro w zależności od wyników biznesowych.

Mniej serwisów internetowych, cel finansowy w czwartym kwartale

W br. Marquard Media Polska zamknął już większość serwisów internetowych powiązanych z tytułami prasowymi, z których zrezygnował pod koniec ub.r. Obecnie firma prowadzi witryny Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zebreka.pl i CKM.pl, ponadto planuje reaktywację Supermamy.pl i Autostuff.pl.

- Sukcesywnie i konsekwentnie realizowane działania restrukturyzacyjne zarówno w obszarze sprzedaży jak i kosztów powinny doprowadzić do osiągnięcia przez spółkę w czwartym kwartale roku 2020 wyniku, przy którym po zakończeniu procesu sanacyjnego zewnętrzne finansowanie nie będzie już konieczne, a w kolejnych latach pozwolą spółce na generowanie zysków - zapowiedziano w sprawozdaniu wydawnictwa.

W poniższej tabeli wszystkie kwoty są w tys. zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy Marquard Media Polska zmalały w ub.r. o 29 proc., 8,3 mln zł straty

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Loray
ehhh kazdy kto tam jeszcze siedzi, wie ze wlasciciel na nic nie liczy. To jest taka spirala teraz.
Łysy po prostu wygasza etapami firme, nie mozna tego nazwac inaczej.
Albo bawisz sie w prowadzenie wydawnictwa bo to modne , albo inwestujesz w firme i w ludzi. Pierwszy wariant juz sie wyczerpal, bo to juz nawet nie jest modne. MM skonczy jak kazdy Playboy , ten papierowy ;)
odpowiedź