Marta Błażejowska zastępczynią szefa działu Foto „Gazety Wyborczej”

Od lutego Marta Błażejowska jest zastępczynią Sławomira Kamińskiego, szefa zespołu oraz Agencji Wyborcza.pl (Agora). Błażejowska zastąpiła Rafała Szczepankowskiego, który pozostał w zespole jako fotoedytor.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Marta Błażejowska zastępczynią szefa działu Foto „Gazety Wyborczej”
Marta Błażejowska (fot. materiały prasowe)

„Konsekwentnie zmieniamy dział Foto, by w jeszcze większym stopniu wspierał cyfrowy i subskrypcyjny rozwój »Wyborczej«. Marta Błażejowska ma doświadczenie zarówno fotoreporterskie, jak i fotoedytorskie. Jest sprawną organizatorką, potrafi pracować z ludźmi. Będzie wsparciem dla kierującego zespołem Sławka Kamińskiego” - komentuje zmianę Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej”, odpowiedzialny m.in. za obszar Foto.

Marta Błażejowska związana jest z „Gazetą Wyborczą” od 28 lat. Po ukończonym w 1995 roku policealnym studium fotograficznym w Katowicach rozpoczęła w pracę w katowickim oddziale „Wyborczej” jako fotoreporterka, jednocześnie zaczynając studia na kierunku Organizacja Produkcji Filmowej i Telewizyjnej Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego.

W 2010 roku została redaktorką fotograficzną, odpowiedzialną za stronę graficzną dziennika - najpierw w katowickim oddziale, a następnie w pozostałych wydaniach lokalnych „Gazety Wyborczej”.

Obecnie codziennie przegląda setki zdjęć. Najlepsze z nich, najbardziej wymowne i unikalne, autorstwa fotoreporterów Agencji Wyborcza.pl oraz najlepszych światowych agencji fotograficznych ilustrują artykuły na Wyborcza.pl oraz wydania papierowe dziennika i jego magazynów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-agora-gazeta-pl-gazeta-wyborcza-spolka-jak-kupic-udzialy,7169712253298817a ##

Marta Błażejowska pracuje również przy fotoedycji książek dla Wydawnictwa Agora. Efekty jej pracy to m.in. „Kukuczka. Opowieść o najsłynniejszym polskim himalaiście”, „Cena nieważkości. Kulisy lotu Polaka w kosmos” czy „Wielicki. Piekło mnie nie chciało”.

Od lutego zespołem Foto „Gazety Wyborczej” i jednocześnie Agencji Wyborcza.pl kieruje Sławomir Kamiński. To uznany fotoreporter i laureat wielu prestiżowych konkursów fotografii prasowej, m.in. autor Zdjęcia Roku wybranego w konkursie Grand Press Photo 2019, związany z redakcją „Wyborczej” od 30 lat. Na stanowisku zastąpił Beatę Łyżwę-Sokół, która zakończyła w grudniu pracę w Agorze, korzystając z programu dobrowolnych odejść.

Agencja Wyborcza.pl, wcześniej Agencja Gazeta, powstała w 1994 roku. Obecnie reprezentuje kilkudziesięciu fotoreporterów, zdobywców prestiżowych nagród w konkursach m.in. World Press Photo, Grand Press Photo, BZ WBK Press Foto i Konkursie Polskiej Fotografii Prasowej. Zdjęcia fotoreporterek i fotoreporterów „Wyborczej” ilustrują aktualne wydarzenia w Polsce i na świecie w papierowych wydaniach gazet i magazynów, zasilają serwisy informacyjne Wyborcza.pl, Gazeta.pl i innych marek Agory, a także wielu newsowych mediów, w tym największej światowej agencji fotograficznej Reuters.

Liczba subskrybentów cyfrowych wydań „Gazety Wyborczej” pod koniec grudnia 2022 roku przekroczyła próg 300 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami