SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mastercard rezygnuje z nazwy w logotypie. "Jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok na drodze ewolucji marki"

W odświeżonej wersji swojego logotypu, operator płatności Mastercard usuwa nazwę brandu. Pozostaną natomiast dwa nakładające się na siebie koła.

Zmiana została ogłoszona we wtorek, w czasie targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas.

Według wewnętrznych badań Mastercard, aż 8 na 10 klientów kojarzy logotyp marki nawet bez napisu. Dlatego, zgodnie z najnowszymi trendami upraszczania komunikacji wizualnej, firma rezygnuje z zamieszczania swojej nazwy na znanych już,
charakterystycznych kołach
. One za to pozostaną bez zmian - w kolorach pomarańczowym i czerwonym.

Ewolucja marki Mastercard

- W dzisiejszych czasach coraz częściej komunikujemy się nie za pomocą słów, lecz znaków, graficznych ikon i symboli. W skali globalnej spontaniczna rozpoznawalność symbolu Mastercard bez towarzyszącej mu nazwy marki sięga aż 80 proc., dlatego też jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok na drodze ewolucji marki, dołączając tym samym do ekskluzywnego grona marek, które są reprezentowane samym symbolem. Został on zaprojektowany w taki sposób, by był rozpoznawalny na wszystkich platformach cyfrowych, urządzeniach połączonych i w kanałach sprzedaży, komunikując markę w sposób prosty i przejrzysty - czytamy w oświadczeniu firmy.

Napisy widoczne były w logotypie Mastercard od 1968 roku. Wtedy pokazano pierwszą wersję tego elementu identyfikacji wizualnej znanej finansowej marki - jeszcze z nazwą "Mastercharge".

Dołącz do dyskusji: Mastercard rezygnuje z nazwy w logotypie. "Jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok na drodze ewolucji marki"

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Logo z 1996 najlepsze. Może można by jedynie zamiast nachodzących się paskami kolorów, zrobić przenikanie jak w 2016/18 i dać jakąś ładną współczesną czcionkę.
odpowiedź
User
Merry
Idiotyczna zmiana. Ta mania "prostoty" kiedyś wyjdzie bokiem, ale ok, korporacja jest bogata, stać ją. Najwyżej skubnie się tam i owo klientów czy partnerów biznesowych. NIe wiem co zawiniło słowo "mastercard" ale bardzo dobrze dopełniało te kropki. Teraz jest....nijak. Zdecydowanie zmiana na gorsze.
odpowiedź
User
Eee
Mega słabo to wygląda.

Trochę jak jakaś oszukańcza usługa podszywająca się pod Mastercard...
odpowiedź