Mateusz Borek oskarża Shell o reklamowanie się jego nazwiskiem. Internauci punktują: to nazwa tureckiej potrawy

Dziennikarz i współtwórca Kanału Sportowego Mateusz Borek na Instagramie zastanawiał się, czy reklama Shella "najlepszy wyBorek" bazuje na jego nazwisku. Internauci szybko zwrócili uwagę, że "borek"  to także nazwa tureckiej potrawy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W poniedziałek wieczorem Mateusz Borek zamieścił na Instagramie zdjęcie reklamy oferty gastronomicznej stacji benzynowej Shell. Produkt podpisano "Nowość. Najlepszy wyBorek!".

"Wydaje mi się, że @shell lekko się zagalopował, by nie napisać, że pomylił odwagę z odważnikiem. Co myślicie? Przesadzam, czy ktoś jednak mnie próbował wykorzystać darmowo do swojego biznesu? " - zapytał dziennikarz na Instagramie.

Wyświetl ten post na Instagramie.                       Post udostępniony przez Mateusz Borek (@mati_borek)

"Borek" to turecka potrawa

Komentujący w sieci zaczęli zwracać uwagę dziennikarzowi, że marka niekoniecznie mogła chcieć wykorzystać jego nazwisko. "Börek" to bowiem nazwa tureckiej potrawy zrobionej z yufki (płatów cienkiego ciasta z mąki i wody) lub ciasta drożdżowego i dowolnego farszu (np. mięsnego). Prawdopodobnie marka wykorzystała sprytnie zbieżność nazwy z popularnym nazwiskiem.

Sprawę skomentował m.in. ekspert zajmujący się influencer marketingiem, Wojciech Kardyś. "To tak: - jest sobie marka, która próbuje bawić się słowem - jest też gość, znany, który ma podobne nazwisko co wykorzystane przez marke (jest też taki las) - gość wkurza się i udostępnia (!) ten produkt marki na swoim IG czyli za darmo (!!) daje zasięg" - napisał specjalista.

Post Mateusza Borka polubiono na Instagramie ponad 8 tysięcy razy. Profil dziennikarza śledzi 217 tys. użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały