Już prawie połowa Polaków jest przeciw rządowi Morawieckiego, popiera go 26 proc.

W październiku do zwolenników rządu zalicza się 26 proc. badanych, a do przeciwników – 47 proc.; obojętność wobec urzędującego gabinetu wyraża 23 proc. respondentów - wynika z sondażu CBOS.

pap
pap
Udostępnij artykuł:

Z sondażu CBOS wynika, że w październiku do zwolenników rządu zalicza się 26 proc. badanych (od września spadek o 2 punkty procentowe), a do przeciwników – 47 proc. (wzrost o 1 punkt); 23 proc. wyraża obojętność. Poziom obojętności wobec urzędującego gabinetu utrzymuje się na poziomie 23 proc. w ostatnich trzech miesiącach. 4 proc. badanych wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć".

"Są to najgorsze notowania rządu Mateusza Morawieckiego w historii, z rekordowo wysoką przewagą przeciwników nad zwolennikami (wynoszącą 21 punktów)" - zwraca uwagę CBOS.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/spada-poparcie-dla-zjednoczonej-prawicy-najnowszy-sondaz,7169753452476545a ##

Od września stabilny pozostaje odbiór wyników działalności rządu. Obecnie źle ocenia je 56 proc. respondentów, a dobrze – 32 proc. 12 proc. nie miało zdania.

grafika

Również zarejestrowane w październiku opinie o polityce gospodarczej rządu nie różnią się istotnie od tych z ostatnich dwóch miesięcy. 62 proc. ankietowanych uważa, że nie stwarza ona szansy na poprawę, przeciwnego zdania jest 28 proc.; 10 proc. nie miało zdania.

Społeczny odbiór premiera także jest zbliżony do tego z września. Niezadowolenie z tego, że na czele rządu stoi Mateusz Morawiecki, wyraża obecnie 54 proc. badanych (od września spadek o 2 punkty procentowe), a 29 proc. wyraża aprobatę (spadek o 2 punkty). 17 proc. wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć".

Badanie przeprowadzono w ramach procedury mixed-mode na reprezentatywnej imiennej próbie pełnoletnich mieszkańców Polski, wylosowanej z rejestru PESEL. Każdy respondent wybierał samodzielnie jedną z metod: 1) wywiad bezpośredni z udziałem ankietera (metoda CAPI), 2) wywiad telefoniczny po skontaktowaniu się z ankieterem CBOS (CATI) – dane kontaktowe respondent otrzymywał w liście zapowiednim od CBOS, 3) samodzielne wypełnienie ankiety internetowej (CAWI), do której dostęp był możliwy na podstawie loginu i hasła przekazanego respondentowi w liście zapowiednim od CBOS. We wszystkich trzech przypadkach ankieta miała taki sam zestaw pytań oraz strukturę.

Badanie zrealizowano w dniach od 3 do 13 października 2022 roku na próbie liczącej 1041 osób (w tym: 58,3 proc. metodą CAPI, 26,1 proc. – CATI i 15,6 proc. – CAWI).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu