McDonald's chce wzmacniać pozycję kobiet w miejscach pracy. Nowa strategia „Better Together"

McDonald's inauguruje strategię korporacyjną „Better Together: Gender Balance & Diversity". Jej celem jest wzmocnienie pozycji kobiet i zwiększenie równouprawnienia w rozwijaniu kariery zawodowej.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
McDonald's chce wzmacniać pozycję kobiet w miejscach pracy. Nowa strategia „Better Together"

W ramach przyjętej strategii „Better Together: Gender Balance & Diversity" ("Razem lepiej: Równouprawnienie płci i różnorodność"), McDonald's do 2023 roku planuje zwiększyć reprezentację kobiet na wszystkich szczeblach organizacji, wyrównać szanse rozwoju kariery między płciami, a także promować udział kobiet w biznesie i ich wpływ na rozwój marki.

Strategia McDonald’s opiera się na czterech filarach. Są to poziom reprezentacji (równy bądź lepszy niż średnia na rynku udział kobiet na wszystkich poziomach zarządzania), awans zawodowy, zapewnienie równości kobiet i mężczyzn w rozwijaniu karier zawodowych, uznanie: docenianie głosu kobiet i ich znaczenia dla biznesu) oraz zasięg (wykorzystanie skali i wpływu McDonald’s, by organizacje franczyzowe i dostawcy wdrażali strategie służące równowadze płci i różnorodności).

Koncern został ponadto sygnatariuszem Zasad Równego Traktowania ONZ Women.

Trzy na cztery restauracje McDonald's Polska prowadzą kobiety

W polskim oddziale McDonald's 75 proc. restauracji prowadzą kierowniczki. Wśród kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, blisko połowa to kobiety. W skali całego globu, w McDonald’s kobiety zajmują 30 proc. stanowisk zarządzających wyższego szczebla i 41 proc. stanowisk dyrektorskich i wyższych.

Aby podkreślić zaangażowanie spółki w temat równouprawnienia kobiet, CEO McDonald’s Steve Easterbrook i inni wysocy rangą przedstawiciele korporacji wykorzystali także LinkedIn. W Dniu Kobiet zmienili swoje zdjęcia profilowe na obraz przedstawiający odwrócone łuki McDonald’s (logo przypomina literę M, po odwróceniu, literę W, jak w słowie Women).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu