SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezes McDonald's zapowiada program lojalnościowy McDonald's Rewards

Sieć McDonald's już wkrótce rozpocznie wprowadzanie na rynek nowego programu lojalnościowego McDonald's Rewards.

Chris KempczinskiArticle

Chris Kempczinski, CEO McDonald's od listopada 2019 roku, w najnowszej rozmowie podsumował pandemiczny rok 2020 dla biznesu firmy oraz opowiedział o możliwych kierunkach rozwoju po zakończeniu światowej pandemii Covid-19.

Kurs akcje McDonald's w 2020 roku spadł o 2 proc., co daje firmie  wartość rynkową 161 miliardów dolarów. Podczas gdy restauracje w Stanach Zjednoczonych stosunkowo szybko wyszły z pandemii, lockdown w dużej części Europy uderzył w sprzedaż w czwartym kwartale ub.r.

Pandemia bije w rynek gastronomiczny, McDonald's ze stratami

- Drugi kwartał 2020 r. był najgorszy w historii firmy. W całym roku nasze przepływy finansowe spadły o ponad 2 mld dolarów. Mocno ucierpieli także nasi franczyzobiorcy. Pojawiło się mnóstwo obaw o przyszłość - mówi o pierwszych miesiącach na fotelu prezesa McDonald's Kempczinski.

CEO firmy podkreślił też, jak ważną rolę pełni w organizacji komunikacja z zespołami na całym świecie.

- Dużą nauką było dla mnie uświadomienie sobie, że nie ma czegoś takiego jak nadmiar komunikacji. Zintensyfikowałam swoją komunikację, aby upewnić się, że nasi pracownicy rozumieją, jaki jest nasz plan, jak przez to przejść - jak również po to, aby uzyskać wiele feedbacku. Pod koniec roku zapytaliśmy naszych pracowników: "Czy czujesz się wspierany w 2020 roku?" i ponad 90 procent odpowiedziało, że czuje się dobrze wspierana. To było dla mnie niezwykle satysfakcjonujące - mówi Chris Kempczinski.

Pandemia mocno odcisnęła się na popularnej fastfoodowej sieci. Prezes przyznał, że jakiekolwiek przychody udało się uratować dzięki 3D delivery, drive-thru i digitalowi. - Usługę delivery wdrożyliśmy w ponad 30 tys. restauracji, w znacznej części dzięki współpracy z takimi operatorami, jak Uber Eats, Just Eat Takeaway i Deliveroo. Na niektórych rynkach - np. w Niemczech - eksperymentujemy z modelem hybrydowym, uwzględniającym dostawy własne - opisuje agencji McKinsey Chris Kempczinski.

Z kolei usługa drive-thru jest dostępna w 95 proc. restauracji w USA i w 65 proc. restauracji na świecie.

Będzie nowy program lojalnościowy McDonald's

W rozmowie CEO McDonald's zdradził szczegóły wprowadzenia nowego programu lojalnościowego McDonald's Rewards. jeszcze w tym roku ma zadebiutować w USA, a w kolejnych latach będzie sukcesywnie pojawiał się na kluczowych z perspektywy biznesu firmy rynkach.

- Platforma MyMcDonald's jest w swej istocie ekosystemem dającym użytkownikom cyfrowy dostęp do wszystkiego, co mamy do zaoferowania - mobilnych zamówień, płatności, promocji, monitorowania dostaw. Będzie zatem służyć także do nagradzania lojalnych konsumentów. Widzę w nim dla naszej sieci ogromne szanse rozwoju - zapowiada Kempczinski.

Zamówienia realizowane przez platformę MyMcdonald's mają stanowić dla firmy źródło danych o preferencjach i nawykach konsumentów. Dzięki temu McDonald's będzie mógł budować przewagę rynkową nad konkurencją.

Marketing i social media kluczowe w budowaniu biznesu McDonald's

Zapytany o rolę marketingu w budowaniu biznesu McDonald's, Kempczinski przyznał, iż odniósł wrażenie, że zarząd "popadł w samozadowolenie, zamiast naprawdę angażować naszych klientów w obszary, które ich pasjonują". Jako udany przykład takich działań marketingowych, podał kampanie z gwiazdami popkultury - raperem Travisem Scottem i piosenkarzem J. Balvinem.

Chris Kempczinski podkreślał także rolę social mediów w komunikacji, stwierdzając, ze kierowana przez niego firma "musi działać w tej przestrzeni znacznie bardziej dynamicznie". - Kiedy zaczynałem swoją karierę, 30 lat temu, marketing polegał zazwyczaj na tym, że "stworzymy kampanię i będziemy ją prowadzić przez cały rok, a potem pomyślimy o niej ponownie za rok". Ale teraz jesteśmy w środowisku marketingowym "always-on", napędzanym w dużej mierze przez media społecznościowe. Cały czas przedstawiamy pomysły i otrzymujemy opinie konsumentów - jesteśmy w trybie ciągłej iteracji - analizuje Kempczinski.

Zaangażowanie społeczne "w sprawy trafiające w sedno naszych wartości"

Prowadzący rozmowę z agencji McKinsey pytali menadżera także o kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu. Kempczinski, jak zauważono w rozmowie, nie wahał się zabierać publicznie głosu np.  zabójstwie George'a Floyda i po ataku na Kapitol. Wśród części opinii publicznie panuje przekonanie, że marki takie jak McDonald's powinny zabierać głos w takich kwestiach jak walka z otyłością czy płaca  podniesienie płacy minimalnej

- Jesteśmy proszeni o zabranie głosu na prawie każdy temat. Wyzwaniem dla nas jest podjęcie decyzji, gdzie się zaangażować. Gdzie mamy możliwość i odpowiedzialność, aby wnieść swój wkład? A jakie sprawy najlepiej pozostawić innym - rządom, innym firmom czy organizacjom non-profit? - dywagował  Kempczinski.

Jego zdaniem, firma powinna angażować się w takie tematy, które "trafiają w sedno jej podstawowych wartości". - Jeśli chodzi o sprawy wykraczające poza te tematy, chcemy być pomocni, ale ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że naszym zadaniem jest sprzedaż hamburgerów i frytek. To jest nasz główny obowiązek, więc staramy się pozostać na tym skoncentrowani - powiedział Chris Kempczinski

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezes McDonald's zapowiada program lojalnościowy McDonald's Rewards

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rysiek Pysiek
Jak ktoś zeżre wystarczająco dużo tego świństwa, to mu makdonald sfinansuje przeszep wątroby i bypassy.
odpowiedź
User
kotliny
Gościu powinieneś się usunąć w cień, decyzje podjęte za twojej prezydentury tylko się przekładają na spadki sprzedaży. Wycofywanie lubianych kanapek, wprowadzenie Drwala na raptem miesiąc, reformulacja składników i smaku, wycofanie większości kuponów i celowe ograniczanie dostępu do aplikacji dwuetapowym uwierzytelnianiem - ja już sobie darowałem rok temu, polecam i innym.
odpowiedź
User
IOP
Program Lojalnościowy będzie pewnie Polegał na tym że przy zakupie za odpowiednią sumę Coca- Cola 1L z a darmo żeby ludzie jeszcze bardziej zdrowo jedli i nie tyli ...
odpowiedź