SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Expert i Metro Group z dużo więcej na reklamy, spadki Volkswagena, Procter & Gamble i Lidla (TOP 10)

W styczniu br. media pozainternetowe cennikowo zarobiły z reklam o 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost wydatków miała firma Terg, która jest m.in. właścicielem sieci sklepów Media Expert, a także Metro Group i Orange Polska. Mniej aktywne reklamowo były z kolei Volkswagen Group Polska, Procter&Gamble Polska i Lidl Polska.

Article

Cennikowe wpływy reklamowe mediów pozainternetowych (bez rabatów) wyniosły w styczniu br. 1,97 mld zł i były wyższe niż w styczniu 2014 roku o 7,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Zainwestowała we wsparcie swoich marek 215,2 mln zł, o 12,8 proc. więcej niż rok temu.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 70,4 mln zł (wzrost o 11,3 proc. w skali roku), a trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Orange Polska, który w styczniu wydał na reklamy 36,1 mln zł (15,6 proc. więcej niż rok temu). Operator w nowej kampanii z udziałem Olgi Bołądź i Tomasza Schuchardta wspiera akcję ze zwrotem starych telefonów.

Największy wzrost wydatków reklamowych rok do roku miała firma Terg, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów Media Expert. Zwiększyła je o 62,5 proc., z 19,4 do 31,6 mln zł. O blisko 21 proc. więcej wydała w tym roku na reklamę w tradycyjnych mediach firma Metro Group - było to 31,4 mln zł.

Na reklamach USP Zdrowie (właściciel m.in. Apapu) media zarobiły w styczniu br. 28,5 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Olimp Laboratories zwiększył nakłady na promocję swoich brandów w tradycyjnych mediach o 6,2 proc., do 25,1 mln zł.

Trzy firmy z grona dziesięciu największych reklamodawców wydały w tym roku mniej niż przed rokiem. Volkswagen Group Polska zredukował swoje wydatki o 32 proc., do 25,5 mln zł, Procter & Gamble Polska - o 20,4 proc., do 25,2 mln zł, natomiast Lidl Polska - o 13,5 proc., do 29 mln zł.

Koncern Volkswagena od początku lutego prowadzi globalną kampanię pod hasłem „Then. Now. Always”, którą chce odbudować zaufanie wśród klientów po aferze spalinowej.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

styczeń 2015

styczeń 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

190 823 051 zł

215 168 968 zł

12,8

KINO ŚWIAT

63 276 886 zł

70 422 097 zł

11,3

ORANGE POLSKA

31 183 586 zł

36 059 017 zł

15,6

TERG

19 443 826 zł

31 586 804 zł

62,5

METRO GROUP

25 948 597 zł

31 381 677 zł

20,9

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

33 516 585 zł

29 005 652 zł

-13,5

USP ZDROWIE

27 256 767 zł

28 513 871 zł

4,6

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

37 448 204 zł

25 467 964 zł

-32

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

31 669 189 zł

25 213 327 zł

-20,4

OLIMP LABORATORIES

23 666 425 zł

25 141 514 zł

6,2

razem

1 834 863 179 zł

1 969 489 110 zł

7,3

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Media Expert i Metro Group z dużo więcej na reklamy, spadki Volkswagena, Procter & Gamble i Lidla (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
modżo
Media Expert to zalało reklamami w tv i radiu i w dodatku w święta, to było naprawdę niezłe.
9 8
odpowiedź
User
zuz
chyba tylko ich reklamę pamiętam i snickersa
8 8
odpowiedź
User
fred
Ciekawe czy media expert będzie nam umilało święta swoimi reklamami tak jak parę lat temu
9 8
odpowiedź
User
kejko
ta reklama to chyba najbardziej skuteczna kampania od lat, odbiła się rozgłosem w necie inni mogą teraz im zazdrościć
8 8
odpowiedź
User
prick
ta reklama to chyba najbardziej skuteczna kampania od lat, odbiła się rozgłosem w necie inni mogą teraz im zazdrościć

to prawda, teraz już mogli by działać tylko na podtrzymanie, ale jak widać dalej ekspansywnie, w sumie to dobrze - w końcu jakaś polska, licząca się firma
8 8
odpowiedź