Media Expert, Lidl i Orange najaktywniejszymi markami w telewizji w 2023 roku

Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych marek w telewizji w 2023 roku pod względem GRP zajęła sieć sklepów Media Expert. Na podium znalazły się też Lidl oraz Orange.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Media Expert, Lidl i Orange najaktywniejszymi markami w telewizji w 2023 roku

Bloki reklamowe Media Expert wygenerowały w 2023 roku sumarycznie 43 801 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do 2022 roku oznacza to wzrost o 18 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

Druga w rankingu marka Lidl wygenerowała 43 476 GRP (spadek o 16 proc.), i tym samym straciła pozycję ubiegłorocznego lidera. Z czwartego na trzecie miejsce awansował z kolei Orange (31 226 GRP, - 10 proc.).

Czwarte miejsce zajęła marka Plus, która awansowała o cztery oczka (30 882 GRP, +10 proc.).

Pierwszą piątkę (po awansie z 14. lokaty) uzupełnia Carrefour (29 832 GRP; + 40 proc.). 

W top 10 znalazły się jeszcze takie marki, jak: T-Mobile (29 617 GRP; - 3 proc.), Biedronka (29 353 GRP; - 4 proc.), Play (29 002 GRP; - 27 proc.), Kaufland (27 978 GRP; + 1 proc.) i Leroy Merlin ( 27 917 GRP; + -5 proc.).

grafika

Bartosz Zientek, prezes Media Context zwraca uwagę, że po raz pierwszy od dłuższego czasu mamy zmianę na pozycji lidera. Media Expert awansował z 3. miejsca w ub.r. - Jest to efekt silnej końcówki roku w wykonaniu tej marki, ale także obniżonej aktywności poprzedniego lidera, czyli Lidla, który spada na drugą pozycję - uzasadnia ekspert.

Największym wzrostem zarówno pod względem liczby wygenerowanych GRP (+66 proc.), jak i pozycji w rankingu (+22) może pochwalić się Orlen.

- Druga pod tym względem jest natomiast IKEA, która dzięki zwiększeniu aktywności o blisko 40 proc. podskoczyła w rankingu o 17 pozycji, co pozwoliło jej wskoczyć na 17 miejsce w rankingu - wylicza Bartosz Zientek. - Poza ranking wypadło Euro RTV AGD, które sukcesywnie zmniejsza swoją aktywność telewizyjną (dla przypomnienia wicelider z 2021 roku) - dodaje.

Z rankingiem pożegnały się również Rossman (16. w 2022 r.) i Aldi (19. w 2022 r.). - Ten ostatni po spektakularnym launchu w zeszłym roku, który pozwolił wskoczyć od razu do zestawienia najsilniejszych marek, obniżył swoją aktywność o blisko 30 proc., co spowodowało spadek do trzeciej dziesiątki - wyjaśnia prezes Media Context. 

Mocny spadek zaliczyło również KFC, które w rankingu w połowie roku zajmowało 17. pozycję, teraz spadło do czwartej dziesiątki. - Spektakularne wzrosty zaliczają dwie marki retailowe – Carrefour oraz Castorama – obie już w połowie roku pokazały, że ten rok traktują bardzo poważnie - zauważa Bartosz Zientek.

GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"