SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Group bez 20 proc. przychodów i 1,5 mln zł zysku netto

W ub.r. przychody sprzedażowe agencji mediowej Media Group zmalały o 20,3 proc. do 63,75 mln zł, a zysk netto - z 3,47 do 1,93 mln zł.

Al Harris, większościowy udziałowiec Media Group Article

Przychody krajowe Media Group zmniejszyły się z 70,59 do 57,28 mln zł, a te z zagranicy - z 9,44 do 6,46 mln zł. W sprawozdaniu firma podkreśliła, że przyczyną jest recesja na rynku reklamowym po wybuchu epidemii.

- Tylko w przypadku 3 klientów przełożyła się na zmniejszenie ich wiosennych budżetów reklamowych ok. 30 proc., (łącznie spowodowało to redukcję budżetów o około 2 mln złotych netto) ,co w skali całego roku powodowało obniżenie przychodów Spółki Media Group o około 3 proc. - opisała.

Zaznaczyła, że w dalszej części roku spółka nie odczuwała skutków pandemii. - Należy mieć na uwadze, iż zmniejszenie przychodów osiągniętych przez spółkę w roku 2020 o 20 proc. w stosunku do roku 2019 wynikało bardziej z faktu, iż to rok 2019 był wyróżniająco się dobrym rokiem na tle pozostałych lat, tym samym obroty i rentowność w roku 2020 ukształtowały się na poziomach zbliżonych do roku 2018 oraz 2017 oraz były znacznie lepsze niż w latach 2015-2016 - skomentowała.

Koszty 19 proc. w dół

Wydatki operacyjne Media Group w ub.r. wyniosły 60,91 mln zł, co wobec 75,12 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 18,9 proc. Koszty usług obcych zmalały z 70,28 do 56,53 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zmniejszyły się z 3,91 do 3,47 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 558 do 555 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała średnio 22 pracowników etatowych.

Spółka oszczędziła 113,6 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały ze 145 do 109 tys. zł, na amortyzację - ze 128 do 122 tys. ł, natomiast pozostałe koszty rodzajowe wzrosły z 98 do 125 tys. zł.

370 tys. zł na dywidendę

Zysk sprzedażowy Media Group zmalały z 4,91 do 2,84 mln zł, zysk operacyjny - z 4,31 do 2,43 mln zł, zysk brutto - z 4,33 do 2,46 mln zł, a zysk netto - z 3,47 do 1,93 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 523 tys. zł podatku dochodowego, wobec 851 tys. zł rok wcześniej.

Udziałowcami Media Group są członkowie zarządu firmy: 83,3 proc. ma Alexander Harris, a 16,7 proc. - Krzysztof Pełka. W ub.r. dostali 370,4 tys. zł zaliczki na dywidendę, a pod koniec lipca br. na walnym zgromadzeniu postanowili, że pozostałe 1,56 mln zł z zeszłorocznego zysku netto zasili kapitał zapasowy spółki.

W sprawozdaniu Media Group wśród celów na br. wymieniła utrzymanie liczby stałych klientów na poziomie 25, pozyskanie do trzech nowych, zwiększenie działalności w obszarze internetu i branded content oraz zwiększenie liczby etatowych pracowników do 30.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Media Group bez 20 proc. przychodów i 1,5 mln zł zysku netto

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl