SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Media Saturn wynagradza bonami za naruszenie interesów konsumentów

Media Saturn zmieniła warunki umów sprzedaży określające terminy złożenia reklamacji przez klientów. To wynik decyzji prezesa UOKiK, który uznał, że firma naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Pokrzywdzeni mogą liczyć na bony.

Article

UOKiK wszczął postępowanie 30 sierpnia 2017. Dotyczyło zapisów z regulaminu na stronach internetowych sklepów MediaMarkt i Saturn.

W ogólnych warunkach umów sprzedaży informowano, że wszystkie reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych, chyba że sklep przedłuży ten termin w szczególnych przypadkach.

Postępowanie urzędu zakończyło się decyzją wydaną 8 lutego 2019. Prezes UOKiK uznał, że "postanowienie może wprowadzać konsumentów w błąd co do zakresu uprawnień jakie przysługują konsumentowi w związku z okresem rozpatrywania reklamacji złożonej z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej".

Firma zdaniem urzędu naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, wprowadzając ich w błąd odnośnie do uprawnień z tytułu rękojmi (okres trwania) oraz sposobu rozpatrywania reklamacji z tego powodu.

Rekompensaty dla klientów Media Saturn

Media Saturn zobowiązano do dodania w regulaminie punktu informującego o zasadach składania reklamacji z tytułu rękojmi. Ponadto firma zobowiązała się do rekompensat dla konsumentów. Będą przyznawane w postaci karty podarunkowej o wartości 200 zł brutto na zakupy w sieci handlowej MediaMarkt.

- Konsumenci, którzy spełniają warunki określone w ww. decyzji, zostali poinformowani przez spółkę Media Saturn Online drogą e-mailową o możliwości uzyskania rekompensaty i zasadach jej przyznawania. W celu otrzymania rekompensaty należy przesłać oświadczenie o podstawie przyznania rekompensaty i wyrażeniu zgody na jej otrzymanie do dnia 14 czerwca 2019 na adres e-mail wskazany w otrzymanej wiadomości. Do kart podarunkowych przyznanych jako rekompensata stosuje się regulamin kart podarunkowych MediaMarkt - informuje portal Wirtualnemedia.pl Wioletta Batóg, PR & sustainability Manager w MediaMarkt Saturn Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Media Saturn wynagradza bonami za naruszenie interesów konsumentów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
R
Kiedyś oddałem klawiaturę do reklamacji-producent w korespondencji twierdził,że to łatwo naprawić. Sklep oddał pieniądze- jeszcze kasjerka miała pretensje ,że musi mi wydać gotówkę bo nie miałem karty.
2 0
odpowiedź
User
Edeward Wąasemsa
Dostałem tego maila od MS, faktycznie coś u nich ciągle kupuję, ale o co chodzi? Czy mam teraz domagać się bonu na 200+ ? :-)
1 0
odpowiedź
User
Rychu
Dostałem tego maila od MS, faktycznie coś u nich ciągle kupuję, ale o co chodzi? Czy mam teraz domagać się bonu na 200+ ?
Nie
2 1
odpowiedź