Media sięgają „sufitu” nowych subskrypcji cyfrowych?

Wciąż niewielu czytelników internetowych mediów staje się ich subskrybentami – wynika z raportu PressGazette i Norkon, przygotowanego na podstawie analizy 25 wydawców z największą liczbą abonentów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Media sięgają „sufitu” nowych subskrypcji cyfrowych?

Ilu odwiedzających stronę danego medium decyduje się na kupno treści zza paywalla? To pytanie zadali sobie autorzy analizy PressGazette i Norkon. Zbadano, jaki odsetek ze wszystkich odwiedzających 25 najczęściej subskrybowanych na świcie mediów to ich płacący za dostęp użytkownicy.

Okazuje się, że z wykupionej subskrypcji korzystają abonenci sportowego serwisu The Athletic (25,6 proc. odwiedzających to subskrybenci). Od dwóch lat marka należy do „New York Timesa”.

Subskrypcję wykorzystują także abonenci mediów biznesowo-ekonomicznych, Barron’s (19 proc.) i „Wall Street Journal” (15 proc.).

Jeśli wziąć pod uwagę tylko liczbę wykupionych subskrypcji, to zdecydowanym liderem jest w zestawieniu „New York Times” z liczbą 9,9 mln. Jednak abonenci to tylko 8,8 proc. z imponującej liczby 113 mln średnio odwiedzających serwis miesięcznie.

W tym zestawieniu dominują głównie media amerykańskie, Stary Kontynent najwyżej reprezentuje na miejscu siódmym norweski „Aftenposten” (165 tys. subskrypcji i współczynnik subskrybentów11,2 proc.). W rankingu znalazły się także włoska „Corriere della Sera”, niemiecki „Bildplus”, brytyjski „Telegraph” czy francuski „Le Monde”.

Rosną przychody z subskrypcji cyfrowych

W analizie cytuje się badanie International News Media Association (INMA), pokazujące, że wiele marek medialnych w ostatnim roku zwiększało zarówno wolumen, jak i przychody z subskrypcji cyfrowych.

W grupie badanych 238 tytułów, średnio zwiększały liczbę subskrypcji tylko online o 14 proc. w pierwszym kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2023. We wspomnianym okresie, całkowite przychody z subskrypcji cyfrowych wzrosły o 19,5 proc.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek