SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Mediacap za 1,8 mln zł kupił 28 proc. udziałów agencji Gameset

Holding marketingowo-badawczy Mediacap za 1,8 mln zł kupił udziały, które będą stanowić 27,8 proc. podwyższonego kapitału agencji marketingu gamingowego Gameset. Ponadto wyemituje dla niej swoje obligacje o wartości 1,45 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Article

Mediacap za 1,8 mln zł przejął 60 nowoutworzonych udziałów agencji Gameset. Z chwilą ich rejestracji będą stanowić 19,1 proc. kapitału zakładowego agencji, a po umorzeniu udziałów jednego z dotychczasowych wspólników - 27,8 proc. (nastąpi do po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego spółki za br.).

Jeśli Gameset w 2019 roku zanotuje wyniki istotnie niższe od zakładanych w jej planie finansowym, Mediacap będzie miał możliwość objęcia jej kolejnych udziałów do poziomu 33,6 proc. kapitału i liczby głosów na zgromadzeniu wspólników.

- Gaming to według PwC, obok wideo w internecie, najszybciej rosnący segment medialny. Dzięki inwestycji w Gameset będziemy obecni na tym rynku jako lider w Polsce, obsługując m.in. Epic Games, wydawcę topowej gry „Fortnite”. Wierzymy, że kombinacja silnego przywództwa założycieli spółki - Piotra Bombola i Łukasza Turkowskiego - oraz nasze doświadczenie w skalowaniu podmiotów marketingowych przełoży się na skokowy wzrost wartości tego biznesu. Branżowy inwestor w Gameset to też dobra wiadomość dla jego klientów, partnerów i uczestników rynku – komentuje tę inwestycję Jacek Olechowski, prezes Mediacap.

W ramach umowy Mediacap wyemituje 29 obligacji imiennych serii B po 50 tys. zł, o łącznej wartości 1,45 mln zł i oprocentowaniu 6 proc. w skali roku. Propozycję ich nabycia przyjęła agencja Gameset, przydział i wydanie Obligacji nastąpi 1 lutego po zapłacie ceny.

Termin wykupu obligacji ustalono na 30 czerwca 2019 roku, z możliwością wcześniejszego wykupu 14 Obligacji (o łącznej wartości 0,7 mln zł) po 30 kwietnia.

- Bardzo się cieszymy, że udało się nam połączyć siły z tak silnym partnerem jak Mediacap. Razem z zarządem grupy dzielimy punkt widzenia na rynek nowoczesnego marketingu i mamy wspólną wizję rozwoju w obszarze gamingu. Środki pozyskane z inwestycji zostaną przeznaczone na zwiększanie kompetencji w obszarze produkcji video, eventowej, influencerskiej oraz ekspansji zagranicznej – w 2019 roku chcemy stać się wiodącą agencją od gamingu w regionie CEE – zapowiada Piotr Bombol

Gameset działa od prawie dwóch lat

Agencja Gameset została założona wiosną ub.r. przez Piotra Bombola i Łukasza Turkowskiego, którzy wcześniej pracowali m.in. w DDB&tribal, Deloitte Digital i OMD. Oferuje usługi marketingowe (strategię, kreację i realizację kampanii) skierowane do trzech grup podmiotów związanych z branżą gier wideo: reklamodawców, agencji oraz firm produkujących gry.

W ub.r. Gameset zanotował 459,8 tys. zł przychodów sprzedażowych i 75,5 tys. zł zysku netto. Na koniec ub.r. Piotr Bombol i Bartosz Woźniak mieli po 42,5 proc. udziałów spółki, a Łukasz Turkowski - 15 proc.

W październiku br. Gameset zaczęła współpracę strategiczną z należącą do Mediacapu siecią partnerską TalentMedia. Mediacap przejął TalentMedia w połowie ub.r., a w połowie br. TalentMedia zaczęła wdrażać platformę TalentTube do realizacji kampanii z udziałem mniej popularnych youtuberów. Jednocześnie Mediacap uruchomił agencję performance marketingową Booost.

Do holdingu należą też agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa i The Digitals oraz platformy badawcze IQS, Plastream i Opinie.pl.

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Mediacap zanotowała 21,13 mln zł przychodów sprzedażowych (po wzroście o 17,7 proc. w skali roku) oraz 661 tys. zł zysku netto (wobec 571 tys. zł rok wcześniej). Wpływy platform technologicznych TalentMedia, Opinie.pl i Plastream zwiększyły się w skali roku o 95 proc. do 8,4 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediacap za 1,8 mln zł kupił 28 proc. udziałów agencji Gameset

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gratulacje
Gratulacje dla Mediacap i Jacka tak progresywnej decyzji! Panom z Gameset gratuluję natomiast samozaparcia i nie oglądania się na wszystkie przeszkody i świństwa podrzucane przez branże agencji zajmujących się PRem gier i esportem. Byliście u nas, nic nie zrobiliśmy razem - nie ten czas i miejsce. Ale gdy przyszli do nas wasi konkurenci i zaczęli prezentację swoich usług od obsmarowania waszej agencji to wiedziałem, że trzeba wam się przyglądać. Powodzenia!
15 12
odpowiedź
User
Rysiek
Kupowac spolke za 9mln ktora ma 0.5mln przychodu to niezla inzynieria kreatywna w finansach. Niezly balon
15 11
odpowiedź
User
Niewiedzamatkaglupcow
Rysiek czy ty wiedzę pobierasz od imiennika ekonomisty? Skąd wiesz ile spółka robi w 2018 roku? Może 10x tyle? Może 20x? Może Rada Nadzorcza to dyletanci? A może Rysiek ty z konkurencji jesteś? ;)
9 11
odpowiedź
User
mike
Zgadzam sie z Rysiek. Zachwyt nad balonem. Nie bojmy sie mowic prawde ze to kolejny nabity slepakami biznes i wszystko na to wskazuje po komentach PRowcow;)
11 9
odpowiedź
User
JD
Konkurencja z JaSkaly i Fantastyczna nie wytrzymała. O tym jest 1 komentarz. Pożal się boze ten polski esport i gaming
8 9
odpowiedź