SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową Adidasa

Dom mediowy MediaCom (należy do GroupM) wygrał przetarg firmy Adidas na obsługę jej globalnego budżetu mediowego. Jego wartość szacowana jest na ok. 300 mln dolarów rocznie.

Article

Poprzednio obsługą mediową Adidasa zajmowało się kilka agencji mediowych, w zależności od rynku. W USA i Wielkiej Brytanii za planowanie i zakup mediów odpowiadała sieć Carat należąca do Dentsu Aegis Network (od 19 lat), a na Bliskim Wschodzie - Starcom (Publicis Media).

Adidas nie podał liczby i nazw agencji uczestniczących w przetargu. Proces ten koordynowała firma MediaSense.

Przed rozpoczęciem przeglądu ofert domów mediowych Adidas poinformował, że marketingowo kluczowe są dla niego oddziały w Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku, Paryżu i Szanghaju.

Z raportu finansowego za 2017 rok wynika, że Adidas zwiększył w skali roku wydatki marketingowe o 13 proc., do 2,73 mld euro. Połowa tej kwoty wydawana jest na różne partnerstwa promocyjne i sponsoring zespołów, takich jak Manchester United, Real Madryt oraz na kontrakty z indywidualnymi gwiazdami, takimi jak Lionel Messi, Kanye West, Stella McCartney. Pozostała część zostaje przeznaczona na reklamy, media cyfrowe, wsparcie w punktach sprzedaży.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową Adidasa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl