SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z kwietnia: Facebook z rekordem i przed Onetem

Przetasowania w rankingu najpopularniejszych stron internetowych w Polsce. Na trzecie miejsce wskoczył Facebook, który w kwietniu zyskał 600 000 użytkowników i wyprzedził Grupę Onet.

Megapanel z kwietnia: Facebook z rekordem i przed Onetem

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w kwietniu br. strony Google odwiedziło 180 tys. użytkowników z Polski więcej niż miesiąc wcześniej, za to YouTube’a - ok. 50 tys. mniej. Z kolei Facebook zyskał w skali miesiąca aż 605 tys. real users w naszym kraju. Dzięki temu mocno zbliżył się pod względem zasięgu do YouTube’a oraz wyprzedził serwisy Onetu, które zanotowały nieznaczny wzrost odwiedzialności.

Tym samym Facebook ustanowił kolejny rekord swojego zasięgu w Polsce. Jeszcze w styczniu i lutym br. portal miał ok. miliona użytkowników mniej i o 4,5 pkt niższy zasięg procentowy.

>>> Facebook zyskuje na wsi, NK.pl traci „białych kołnierzyków” - raport o social media w Polsce

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 535 11290,03% 
2youtube.com13 640 98070,04% 
3facebook.com13 621 91369,94% 
4Grupa Onet.pl13 505 78869,34%tak
5Grupa Wirtualna Polska -Orange12 324 25163,28%tak
6Grupa Gazeta.pl11 881 87161,01%tak
7Grupa Allegro.pl11 566 59759,39%tak
8Grupa Interia.pl11 540 17659,25%tak
9Grupa Nk.pl11 001 39356,48% 
10Grupa O2.pl9 664 47649,62%tak
11Grupa Wikipedia8 935 30445,88% 
12Grupa GG Network7 782 48439,96%tak
13Grupa Polskapresse5 955 62930,58%tak
14Grupa Murator5 354 40127,49%tak
15Grupa Ringier Axel Springer5 122 80926,30%tak
16Grupa Next Infor5 073 09126,05%tak
17Grupa Money.pl4 872 21725,02%tak
18Grupa Microsoft4 455 97122,88% 
19Grupa Media Regionalne4 441 61922,80% 
20demotywatory.pl4 314 15722,15% 


Grupa Onet, którą w najbliższym czasie od TVN kupi Ringier Axel Springer (przeczytaj szczegóły tej transakcji), pozostaje zdecydowanym liderem wśród serwisów objętych audytem site-centric. Drugie w tym zestawieniu strony WP i Orange z miesiąca na miesiąc zanotowały nieznaczny wzrost liczby użytkowników. Natomiast witryny Gazeta.pl straciły ponad 100 tys. real users, a Allegro.pl i o2.pl - po ponad 150 tys., a strony GG Network i Next Infor - po ok. 200 tys. Za to witryny Polskapresse zyskały ponad 100 tys. real users, a Ringier Axel Springer - 125 tys.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg
1Grupa Onet.pl13 505 78869,34%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 324 25163,28%
3Grupa Gazeta.pl11 881 87161,01%
4Grupa Allegro.pl11 566 59759,39%
5Grupa Interia.pl11 540 17659,25%
6Grupa O2.pl9 664 47649,62%
7Grupa GG Network7 782 48439,96%
8Grupa Polskapresse5 955 62930,58%
9Grupa Murator5 354 40127,49%
10Grupa Ringier Axel Springer5 122 80926,30%
11Grupa Next Infor5 073 09126,05%
12Grupa Money.pl4 872 21725,02%
13Grupa TVN4 127 93321,19%
14Grupa Edipresse.pl3 621 83718,60%
15dobreprogramy.pl3 573 24818,35%
16filmweb.pl3 410 65517,51%
17Grupa Netshare3 408 25317,50%
18Grupa NextWeb Media2 958 82315,19%
19Grupa Panorama Firm2 830 06914,53%
20Grupa Spolecznosci.pl2 740 72714,07%


Adres google.pl odwiedziło 50 tys. polskich użytkowników więcej niż w marcu, za to google.com - prawie 400 tys. mniej
. Onet.pl zanotował minimalny wzrost odwiedzialności, nk.pl i wp.pl - spore wzrosty (odpowiednio 170 i 130 tys. real users), a allegro.pl - spadek o ok. 100 tys. real users.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 833 15186,43% 
2youtube.com13 640 98070,04% 
3facebook.com13 621 91369,94% 
4onet.pl12 416 38063,75%tak
5google.com11 489 84958,99% 
6nk.pl10 993 14556,44% 
7wp.pl10 868 65755,80%tak
8allegro.pl10 709 47354,99%tak
9wikipedia.org8 838 06145,38% 
10gazeta.pl8 455 27943,41%tak
11interia.pl7 223 30437,09%tak
12chomikuj.pl6 067 78031,15%tak
13blogspot.com5 610 04028,80% 
14demotywatory.pl4 314 15722,15% 
15kwejk.pl4 053 88720,81% 
16ceneo.pl4 046 97120,78%tak
17blox.pl4 027 65720,68%tak
18zumi.pl4 006 29620,57%tak
19o2.pl3 967 02520,37%tak
20otomoto.pl3 955 96520,31%tak


Na stronach Grupy Allegro.pl wykonano ok. 800 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej
, a na stronach Onetu - 300 tys. mniej. W przypadku WP i Orange ten spadek wyniósł niecałe 300 tys. odsłon, a w przypadku Interii - ok. 140 tys. Witryny Gazeta.pl i o2.pl straciły w skali miesiąca po mniej niż 100 mln odsłon.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl5 024 762 47211 566 597
2Grupa Onet.pl2 511 607 77613 505 788
3Grupa Wirtualna Polska -Orange2 280 413 04912 324 251
4Grupa Gazeta.pl1 144 805 44811 881 871
5Grupa Interia.pl1 102 049 90411 540 176
6Grupa O2.pl959 631 8009 664 476
7plemiona.pl690 015 454309 830
8Grupa Spolecznosci.pl529 060 5352 740 727
9Grupa TVN203 709 8574 127 933
10filmweb.pl200 906 6153 410 655


Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 33 minuty mniej niż w marcu
, na stronach WP i Orange - 38 minut mniej, a na stronach Grupy Allegro.pl - 42 minuty mniej. Notujace pod tym względem najlepsze wyniki Plemiona.pl straciły w przeliczeniu na użytkownika prawie godzinę, a serwisy Eurozetu - ponad półtorej godziny. Za to witryny TVN przyciągały przeciętnego internautę na 6 minut dłużej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl74 204 54505:29:3913 505 788
2Grupa Wirtualna Polska -Orange72 491 98105:52:5512 324 251
3Grupa Allegro.pl57 847 22405:00:0411 566 597
4Grupa Interia.pl46 085 07203:59:3611 540 176
5Grupa TVN30 937 24907:29:414 127 933
6Grupa Gazeta.pl26 882 17602:15:4511 881 871
7Grupa O2.pl26 878 72802:46:529 664 476
8Grupa Murator9 207 18101:43:105 354 401
9Grupa Spolecznosci.pl7 175 99702:37:062 740 727
10Grupa GG Network6 478 03600:49:577 782 484
11Grupa Polskie Radio4 427 31404:04:591 084 296
12plemiona.pl4 269 93913:46:54309 830
13Grupa Eurozet4 240 90505:52:16722 332
14Grupa Ling.pl2 962 03504:21:16680 220
15wiocha.pl2 920 94401:30:411 932 592
16wyspagier.pl2 348 37201:35:401 472 914
17Grupa Polskapresse2 100 20600:21:105 955 629
18filmweb.pl1 753 93400:30:513 410 655
19Grupa Targeo.pl1 712 84001:17:311 325 882
20Grupa Ringier Axel Springer1 664 51100:19:305 122 809


GG zanotowało ponad 100 tys. uruchomień mniej niż miesiąc wcześniej
, a Skype - ponad 150 tys. mniej. Natomiast Windows Media Player miał ponad 500 tys. więcej uruchomień. Winamp i Ipla zanotowały podobne wyniki jak w marcu.

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp.nazwauruchomione aplikacje*uruchomione aplikacje (%)audyt site-centric
1Grupa GG Network Gadu-Gadu10 008 15751,38%tak
2Grupa Microsoft Komunikator Skype8 487 55943,58% 
3Grupa Microsoft-Windows Media Player7 423 01838,11% 
4Winamp3 341 06717,15% 
5Grupa Ipla-Ipla2 918 22914,98% 
6OpenFM1 697 4998,72% 
7RealPlayer1 233 1646,33% 
8Grupa Microsoft-Live Messenger1 150 0445,90% 
9VLC media player945 5854,85% 
10Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl697 9113,58% 
11Grupa Google-Google Earth645 5113,31% 
12iTunes594 2323,05% 
13Google-Aplikacja Google Desktop589 9573,03% 
14KMplayer416 1312,14% 
15QuickTime405 3672,08% 
16BestPlayer403 9492,07% 
17Komunikator AQQ385 3231,98% 
18GOM Player319 2181,64% 
19Grupa Last FM-Last FM277 4421,42% 
20Foobar2000234 2301,20% 

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za kwiecień 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 13 255. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Megapanel z kwietnia: Facebook z rekordem i przed Onetem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jackolo
7 z 20 notowanych stron w kategorii Sport to witryny oferujące darmowe transmisje w Internecie. A to dopiero kwiecień ;D Zobaczycie co będzie w czerwcu i lipcu
odpowiedź
User
KtoŚ
badanie aplikacji uruchamianych przynajmniej raz w miesiącu mija się z celem...
odpowiedź