SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z lutego: WP przed NK.pl, Facebook z 10 mln RU

W lutym br. więcej polskich internautów odwiedziło strony Wirtualnej Polski niż NK.pl. Natomiast zasięg Facebooka przekroczył 10 mln realnych użytkowników.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lutym br. serwisy Google odwiedziło 17 mln polskich użytkowników, czyli o ok. 275 tys. więcej niż w styczniu. Z kolei Onet.pl stracił w skali miesiąca prawie 100 tys. real users, a NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) – prawie 300 tys. Za to strony Wirtualnej Polski zanotowały podobne wyniki odwiedzalności jak w styczniu, dzięki czemu awansowały na trzecie miejsce, spychając w dół NK.pl.

54,2 proc. Polaków to internauci. Facebook i YouTube w górę

Prawie 150 tys. użytkowników w skali roku zyskały serwisy Gazeta.pl, dzięki czemu wyprzedziły YouTube’a, który stracił ponad 100 tys. real users z Polski. Natomiast strony Interii i o2.pl odwiedziło po ponad 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej.

Megapanel za styczeń 2011

Megapanel za grudzień 2010

Z kolei Facebook zyskał w Polsce ponad 150 tys. real users, przekraczając poziom 10 mln RU. Strony Wikipedii odwiedziło 500 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu, a serwisy Orange – prawie 400 tys. więcej, za to witryny Microsoftu – ponad 400 tys. mniej. W czołowej dwudziestce pojawiły się demotywatory.pl, które zyskały w skali miesiąca ponad. 40o tys. real users.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-
centric
1Grupa Google17 000 64591,75% 
2Grupa Onet.pl13 345 47072,62%tak
3Grupa Wirtualna Polska12 227 78365,99%tak
4Grupa NK.pl12 038 92864,97% 
5Grupa Gazeta.pl11 850 72563,96%tak
6youtube.com11 688 40663,08% 
7Grupa Allegro.pl11 571 28762,45%tak
8Grupa Interia.pl11 321 75761,10%tak
9Grupa O2.pl10 150 82154,78%tak
10facebook.com10 038 56754,18% 
11Grupa Wikipedia8 920 51148,14% 
12Grupa GG Network5 857 10631,61%tak
13Grupa Microsoft5 287 53428,54% 
14Grupa Infor5 058 37127,30%tak
15Grupa Axel Springer5 056 88127,29%tak
16Grupa Polskapresse4 857 87826,22%tak
17Grupa Money.pl4 756 67425,67%tak
18Grupa Orange4 621 95824,94% 
19demotywatory.pl4 242 54922,90% 
20Grupa Murator4 240 95822,89%tak


Wśród stron objętych audytem site-centric tradycyjnie dominowały największe portale horyzontalne i Allegro. Ogółem w zestawieniu przeważają niewielkie spadki zasięgów w ujęciu procentowym. 

lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl72,62%13 456 470
2Grupa Wirtualna Polska65,99%12 227 783
3Grupa Gazeta.pl63,96%11 850 725
4Grupa Allegro.pl62,45%11 571 287
5Grupa Interia.pl61,10%11 321 757
6Grupa O2.pl54,78%10 150 821
7Grupa GG Network31,61%5 857 106
8Grupa Infor27,30%5 058 371
9Grupa Ringier Axel Springer27,29%5 056 881
10Grupa Polskapresse26,22%4 857 878
11Grupa Money.pl25,67%4 756 674
12Grupa Murator22,89%4 240 958
13dobreprogramy.pl22,80%4 224 088
14Grupa Spolecznosci.pl21,68%4 017 615
15Grupa Pf.pl20,80%3 853 672
16filmweb.pl18,58%3 442 513
17Grupa Media Regionalne18,51%3 428 944
18Grupa Pkt.pl16,76%3 106 089
19Grupa Edipresse.pl16,43%3 043 948
20Grupa Spilgames16,26%3 013 545


Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, za to google.com – prawie 150 tys. mniej. Domena nk.pl straciła prawie 300 tys. real users i została wyprzedzona przez onet.pl. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl       16 111 113    86,95% 
2onet.pl       12 032 497    64,94%tak
3nk.pl       12 028 525    64,92% 
4youtube.com       11 688 406    63,08% 
5google.com       11 580 605    62,50% 
6allegro.pl       11 012 549    59,43%tak
7wp.pl       10 972 480    59,22%tak
8facebook.com       10 038 567    54,18% 
9wikipedia.org          8 840 093    47,71% 
10interia.pl          7 914 282    42,71%tak
11gazeta.pl          7 855 372    42,39%tak
12chomikuj.pl          5 345 363    28,85%tak
13wrzuta.pl          4 684 940    25,28%tak
14orange.pl          4 621 958    24,94% 
15zumi.pl          4 502 949    24,30%tak
16o2.pl          4 393 521    23,71%tak
17ceneo.pl          4 351 450    23,48%tak
18blox.pl          4 304 987    23,23%tak
19blogspot.com          4 296 360    23,19% 
20demotywatory.pl          4 242 549    22,90% 



Na stronach Allegro – przy podobnej liczbie użytkowników jak w styczniu – wykonano ponad 300 mln odsłon mniej. Za to witryny Onetu zanotowały ponad 300 mln odsłon więcej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl5 480 083 71311 571 287
2Grupa Onet.pl2 980 626 81813 456 470
3Grupa Wirtualna Polska2 427 154 72912 227 783
4Grupa Interia.pl1 183 833 95511 321 757
5Grupa Gazeta.pl1 158 643 26211 850 725
6Grupa O2.pl1 103 078 99210 150 821
7Grupa Spolecznosci.pl794 931 3954 017 615
8Grupa Spilgames285 792 1593 013 545
9filmweb.pl193 674 2053 442 513
10Grupa GG Network190 031 3515 857 106


Zdecydowana większość serwisów w lutym przyciągała swoich użytkowników na krócej niż w styczniu. Liderujące pod tym względem Wirtualna Polska i Onet zanotowały spadki miesięcznego czasu, jaki spędzał w nich przeciętny użytkownik, wynoszące po ok. 30 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl       75 802 262    05:37:5913 456 470
2Grupa Wirtualna Polska       72 844 490    05:57:2612 227 783
3Grupa Allegro.pl       59 860 269    05:10:2311 571 287
4Grupa Interia.pl       41 487 893    03:39:5211 321 757
5Grupa O2.pl       32 146 113    03:10:0110 150 821
6Grupa Gazeta.pl       26 333 453    02:13:2011 850 725
7Grupa Spolecznosci.pl       10 202 883    02:32:224 017 615
8Grupa GG Network          9 949 152    01:41:555 857 106
9Grupa Spilgames          7 589 788    02:31:073 013 545
10Grupa Murator          6 636 154    01:33:534 240 958
11wyspagier.pl          4 065 176    02:11:581 848 203
12Grupa Eurozet          3 392 095    04:39:36727 922
13joemonster.org          2 293 042    01:32:221 489 658
14Grupa TVN          2 189 926    00:51:152 564 206
15filmweb.pl          1 892 236    00:32:593 442 513
16Grupa Polskapresse          1 746 690    00:21:344 857 878
17poszkole.pl          1 450 506    01:20:031 087 229
18Grupa Media Regionalne          1 317 846    00:23:043 428 944
19Grupa Ringier Axel Springer          1 238 739    00:14:425 056 881
20nokaut.pl          1 227 850    00:28:142 609 850


Z Gadu-Gadu skorzystało prawie tyle samo użytkowników co miesiąc wcześniej. Skype zyskał ponad 200 tys. real users z Polski i wyprzedził Windows Media Playera, który stracił ok. 200 tys. RU. Natomiast z Winampa i Ipli skorzystało po ponad 100 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp.nazwazasięgaktywne programy**audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu37,33%6 916 327tak
2Komunikator Skype24,94%4 621 960 
3Windows Media Player23,32%4 321 982 
4Winamp13,97%2 589 086 
5Ipla12,83%2 376 713 
6OpenFM5,55%1 028 392 
7RealPlayer4,14%767 679 
8Komunikator Windows Live Messenger2,51%464 969 
9Aplikacja Google Desktop2,08%385 977 
10VLC media player2,08%384 855 
11Komunikator Tlen.pl2,01%371 723tak
12Google Earth1,58%293 401 
13QuickTime1,55%288 133 
14iTunes1,37%253 845 
15Komunikator AQQ1,16%214 093tak
16BestPlayer1,00%185 418 
17AIMP0,72%132 569 
18KMplayer0,54%99 834 
19Czytnik RSS Paseczek0,44%81 263 
20Foobar20000,27%50 450 

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 435. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z lutego: WP przed NK.pl, Facebook z 10 mln RU

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
on
Grupa Infor przegoniła Money, Polskapresse i Axel. Gratulacje!
odpowiedź