SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem

W I kwartale 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 49 523 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 8,88 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,42 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 795 egz.

Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,39 proc. do 25 131 egz.

Oczko niżej znalazło się „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 20,30 proc. do 20 944 egz.

Na ostatnim miejscu znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 9 241 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 21,69 proc.

Z kolei średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale br. stopniał o 5,61 proc. do poziomu 26 495 egz.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Men's Health Edycja Polska

95 347

49 523

49 523

98 130

54 350

54 350

-8,88%

Playboy

66 652

29 795

29 795

70 000

36 522

36 522

-18,42%

Logo

57 667

26 882

25 131

62 567

28 835

26 846

-6,39%

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

48 986

20 944

20 944

60 000

26 627

26 280

-20,30%

Esquire

29 999

9 241

9 241

70 000

17 201

11 801

-21,69%

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

51 661

26 912

26 495

51 612

30 547

28 071

-5,61%

W marcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 14,33 proc. do 48 053 egz.

Drugi był „Playboy” (27 497 egz.; spadek o 22,05 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „Logo” (24 176 egz.; w dół o 8,38 proc.).

Wirtualnemedia.pl

marzec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Men's Health Edycja Polska

95 260

48 053

48 053

98 000

56 094

56 094

-14,33%

Playboy

65 977

27 497

27 497

70 000

35 275

35 275

-22,05%

Logo

59 000

25 621

24 176

58 000

28 354

26 388

-8,38%

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

47 991

21 955

21 955

60 000

25 980

24 980

-12,11%

Esquire

-

-

-

70 000

17 201

11 801

-

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

69 998

31 121

30 919

70 369

35 793

33 495

-7,69%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Chłop
MH to nie jest męskie pismo. Powinno być to zestawiane z "Przyślij Przepis".
12 9
odpowiedź
User
okj
infantylne pisemka się zwijają...
13 8
odpowiedź
User
Dr
Gratulacje wydawcy Esquuire 3 osobowa redakcja - na czele wydmuszka z "nazwiskiem" - dała radę
13 8
odpowiedź
User
mradar
Mens health ma coraz gorsze teksty, jakby pisali je gimnazjalisci. Szkoda,kiedys mieli swietne teksty teraz to banalne wpisy jak ze snapchata. Esquire wyrzucilem do kosza po 15 stronach. Oni chyba nie czytaja tego przed wydaniem.
11 9
odpowiedź
User
Anna Wintour
Redakcjo dobry pomysł! W ciągu ostatnich 10 sprzedaż tych pism spadła trzykrotnie! Tak się dzieje, kiedy jedynym pomysłem na rentowność jest zrównanie honorariów dziennikarzy na śmieciówkach do stawek kasjerki z Tesco i opieranie się na darmowych stażystach.
10 8
odpowiedź