Meta próbuje udowodnić swoje znaczenie dla gospodarki USA
Meta ma problemy nie tylko w Europie, ale również na swoim podwórku. Trwa proces antymonopolowy, który nie idzie po myśli Marka Zuckerberga. Aby wpłynąć na senatorów i opinię publiczną Meta pokazuje swój wpływ na gospodarkę i gra liczbą 3,4 miliona. Co ona oznacza?

Meta, powołując się na własne badania, sugeruje, że jej wspierane sztuczną inteligencją narzędzia reklamowe były powiązane z 548 miliardami dolarów aktywności ekonomicznej w USA w 2024 roku (źródło: research.facebook.com). Samo określenie „aktywności ekonomicznej” stawia duży znak zapytania. Sposób w jaki został ten wskaźnik wyliczony Meta podaje na swojej stronie poświęconej badaniom. Zapewne wielu ekonomistów do końca tym wyjaśnieniem nie będzie przekonana, ale my przyjrzyjmy się innej liczbie podanej w tym opracowaniu.
3,4 miliona stanowisk pracy w USA jest powiązanych z reklamą w Meta.
Na wyżej wymienione 3,4 miliona osób składają się głównie przedstawiciele firm, które korzystają z narzędzi reklamowych Meta. Gigant chwali się, że aż 2 miliona firm w samym USA korzysta z nich każdego miesiąca.
Co więcej, podobne badanie zostało przeprowadzone w 2022 roku. Na przestrzeni 3 lat zanotowano wzrost wspomnianej aktywności ekonomicznej o 32,5 procent oraz stanowisk pracy o 10 procent.
Dla wielu osób zajmujących się na co dzień reklamą w systemie Meta interesujący może być wskaźnik zwrotu z inwestycji z reklam wykorzystujących nowe narzędzia AI. Według danych z jednego dolara można uzyskać 4,52 dolara zwrotu. Reklamy, które tych nowych narzędzi nie wykorzystują generują „tylko” 3,71 dolara zwrotu.
Meta i jej sztuczki
Ciekawy jest fakt, że wyniki badania, które jest tematem tego tekstu, zostały przedstawione również w podziale na poszczególne stany. Dzięki temu komunikat ma bardziej lokalny wydźwięk i dociera do konkretnych decydentów, którzy już teraz bądź w niedalekiej przyszłości mogą zadecydować o przyszłości Mety. Spółce ewidentnie mocno zależy na pokazaniu, jak dużo daje amerykańskiej gospodarce oraz mieszkańcom USA.
Jednak taka taktyka to balansowanie na cienkiej krawędzi. Wiele osób, decydentów może zinterpretować to jako umacnianie się Mety, budowanie zależności między spółką a gospodarką USA. Tego typu symbioza uważana jest za niebezpieczną, czego przejawem są między innymi prowadzone śledztwa i przesłuchania czołowych przedstawicieli nie tylko Mety, ale też innych bigtechów.
Przychody Meta Platforms w czwartym kwartale 2024 roku wyniosły 48,38 mld dolarów, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym ub.r. zwiększyły się w podobnym tempie – o 22 proc. do 164,5 mld. Na Facebooku, Instagramie, Messengerze i WhatsAppie, we wspomnianym okresie codziennie aktywnych było średnio 3,35 mld internautów, o 0,16 mln więcej niż przed rokiem.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zmiana-w-algorytmie-facebooka-priorytet-dla-znajomych
Dołącz do dyskusji: Meta próbuje udowodnić swoje znaczenie dla gospodarki USA